ایران قدرتمند مرکز تحولات منطقه است/ سفر بایدن با ورود مقامات ترکیه و روسیه به ایران کم رنگ شد


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884434

مدبر گفت: تغییر مسیر سیاست خارجی و حرکت در مسیر درست باعث شد ایران با تنظیم توسعه روابط با فدراسیون روسیه به مرکز توسعه منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شود و ما معتقدیم ایران و روسیه قدرتمند ستون های جدیدی را ایجاد خواهند کرد. سیستم بین المللی با هم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله مدبر کارشناس مسائل فدراسیون روسیه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اتخاذ دیپلماسی روابط متوازن با رویکرد همسایگی و پیام روشن و شفاف دولت فعلی به جهانیان اعلام کرد که عدم انتظار غرب و روند غربی، فضای پویا و فعالی را برای ما در منطقه در روابط با کشورهای اطراف ایجاد کرده است.

وی با اشاره به کشورهای دوستی مانند فدراسیون روسیه که سابقه طولانی در روابط همسایگی با آنها داریم، افزود: به دلیل عدم عزم دولت های قبلی، حرکتی در جهت راهبردی شدن روابط بین کشورها صورت نگرفت.


ایران در حال تبدیل شدن به مرکز توسعه منطقه ای و فرامنطقه ای است

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: با تغییر مسیر سیاست خارجی و حرکت در مسیر درست، امروز ایران به مرکز تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده و توسعه روابط با فدراسیون روسیه را تنظیم کرده و به عضویت شانگهای در آمده است.

وی افزود: در دولت قبلی وزارت امور خارجه افرادی بودند که به همراهی جان کری و قطع رابطه با غرب در حالی که تحریم های اقتصادی علیه ایران ادامه داشت، افتخار می کردند.

مدبر گفت: سیاست های غلط اتخاذ شده در این زمینه به غربی ها این پیام را داده است که ایران راهی جز ارتباط با غرب ندارد.


e2d0ba44 0f62 41da aa46 e9a060273b21 خبر خاکستری

وی افزود: ایران مرکز مهم ترین رویدادهای منطقه است و با ورود مقامات ترکیه و روسیه به ایران، سفر بایدن به کشورهای جنوبی ایران و تفاهم نامه آنها متوقف شد.


بیانات رهبر انقلاب باید فصلی از سخنان سربازان دیپلماسی کشور باشد

یک کارشناس مسائل فدراسیون روسیه گفت: بیانات رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته با پوتین باید بخشی از سخنرانی دستگاه دیپلماسی کشور و در دستور کار سفرا قرار گیرد چرا که رهبر انقلاب از یک ابتکار حمایت کردند. روسیه و سربازان دیپلماسی و دیپلمات ها نیز باید همین مواضع را اتخاذ کنند. به هیچ وجه از ناتو حمایت نکنند.

وی افزود: ناتو و غرب هیچ فایده ای برای جمهوری اسلامی ایران ندارند، زیرا ناتو از یک حرکت تروریستی و خطرناک حمایت می کند که با تبلیغات حمایت می شود، بنابراین معتقدیم ایران و روسیه قدرتمند در کنار هم ستون های جدیدی از نظام بین الملل را ایجاد خواهند کرد. ” “


ناتو و غرب هیچ فایده ای برای جمهوری اسلامی ایران ندارند

مدبر با اشاره به اینکه شرایط جهانی نیز به سمتی می رود که باید همکاری های خود را با روسیه افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: مقامات غربی و آمریکایی از دیروز عجولانه به این موضوعات حمله کردند و برخی از خودی ها نیز به این سفر حمله کردند. که نشان از اهمیت بالای این سفر و رسیدن به اهداف آن دارد.

وی افزود: پس از هشت سال تعامل با غرب، دیدارهای روز گذشته مقامات روسیه و ترکیه تبلور دیپلماسی پویا و فعالی است که ایران قدرتمند را در زمره قطب های مهم نفوذ جهان قرار می دهد و با ایجاد شرایط برای عبور از بحران نظام جهانی از قطب غالب حذف خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بحث ترانزیت و منافع همسایگی در دیپلماسی اقتصادی گفت: در گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی عزمی برای استفاده بیشتر از موقعیت ژئوپلیتیکی ایران برای تامین منافع کشور وجود نداشت.

وی افزود: آمریکایی ها نمی خواهند ایران به محور اقتصادی منطقه تبدیل شود و خواهان افزایش وابستگی و تداوم تحریم های نفتی و اقتصادی هستند، اما همسایگان ایران به استفاده از رابطه برد-برد نیاز دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید