ایران ممکن است در آینده میزبان مسابقات آسیایی و جهانی پاورلیفتینگ باشد/به زودی قهرمانی باشگاه های جهان را برگزار خواهیم کرد


ساعت: 22:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918530

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا گفت: اعضای مجمع فدراسیون آسیا برای سومین دوره متوالی با اکثریت آرا به من برای ادامه ریاست این فدراسیون رای اعتماد دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص انتخاب خود به عنوان رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا برای سومین دوره متوالی اظهار داشت: هر ساله اجلاس سالانه فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا و انتخابات هر 4 سال یک بار برگزار می شود. . برای اولین بار در سال 2015 در هنگ کنگ با اعتماد اعضای مجمع توانستم ریاست فدراسیون آسیا را بر عهده بگیرم و این موضوع در سال 2019 نیز تکرار شد و برای سومین بار قرار بود انتخابات در سال 2018 برگزار شود. هند در سال 2023 اما با رایزنی که انجام دادیم تصمیم گرفته شد که انتخابات کمی زودتر و در امارات برگزار شود تا شاهد مشارکت بیشتر کشورها باشیم. امسال حدود 33،34 کشور نماینده خود در مجمع و 27 کشور حق رای داشتند. در نهایت ۲۷ نفر از اعضای مجمع و ۶ نفر از اعضای هیات مدیره که حق رای داشتند همگی به من رای دادند و با ۳۳ رای موفق شدم برای سومین دوره و تا پایان سال ۲۰۲۶ سکاندار فدراسیون آسیا شوم.

وی در خصوص سطح بازی های آسیایی و قهرمانی ایران گفت: بازی های آسیایی امسال با حضور ورزشکارانی از 29 کشور هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشت. در برخی اوزان رقبای قهرمان جهان بودند. به عنوان مثال در وزن 66 کیلوگرم سطح مسابقات به قدری بالا بود که احمدرضا بابا احمدی با وجود کسب مدال نقره در دسته خود، به عنوان سومین ورزشکار برتر مسابقات انتخاب شد. رقیب تایلندی کیلوهای خیلی خوبی زد و کاملا آماده بود. البته باید نتایج کنترل دوپینگ هم مشخص شود چرا که در این مسابقه از نمایندگان 17، 18 کشور نمونه دوپینگ گرفته شد.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا درباره زمان برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان گفت: قرار بود برای دومین بار مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان را در آبان ماه برگزار کنیم اما با توجه به نزدیک بودن تاریخ مسابقات به مسابقات قهرمانی جهان و آسیا، به تعویق افتاد تصمیم گرفتیم این رویداد را در هوای خوب و با حضور تیم های باکیفیت برگزار کنیم. دوست دارم تیم هایی به ایران بیایند که معیار خوبی برای ورزشکاران ما باشد و شاهد رقابت باکیفیتی باشیم. تلاش می کنیم تا دو سه ماه آینده مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان را با حضور تیم های پاورلیفتینگ جهان برگزار کنیم. فدراسیون آمریکا از جمله کشورهایی است که علاقه مند به حضور در این مسابقات است.

سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا ایران می تواند میزبان مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا باشد یا خیر، گفت: البته این امکان وجود دارد. البته برای رسیدن به چنین اتفاقی باید نهادهای مختلف کشور با فدراسیون همکاری کنند. تنها امسال بیش از 10 کشور مسلمان در بازی های آسیایی حضور داشتند و در بخش بانوان نیز حضور داشتند. برای میزبانی مسابقات آسیایی و حتی جهانی باید برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان داشته باشیم. با این حال باید قدم به قدم جلو برویم. در اولین گام فدراسیون جهانی با برگزاری مسابقات آقایان و بانوان در دو سالن مجزا موافقت کرد. شاید باید در درجه اول در بخش آموزش و به خصوص در بانوان برنامه ریزی کنیم و حتی یک تورنمنت بین المللی برگزار کنیم. در واقع ما باید زنانی داشته باشیم که بتوانند مسابقات آسیایی را رهبری و هدایت کنند. امیدوارم با طی این مراحل به زودی ایران را به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی آسیا معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید