ایران میزبان یکی از با کیفیت ترین مسابقات تکواندو G1 بوده است / 90٪ از کودکان ما در شهرهای مختلف ایران زندگی می کنند

زمان: 16:38
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777862

داستان سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان از مسابقات ایران

سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان گفت: “ایران همیشه از کمک ما امتناع نکرده است.” شرایط این مسابقات یکسان بود و فدراسیون تکواندو از کمک امتناع کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، ذبیح الله اسلمی ، سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان در مورد شرکت در مسابقات بین المللی تکواندو در ایران گفت: در آسیا شرکت کردیم. در این مسابقات در بین 10 باشگاه در رتبه چهارم قرار داشتیم و در مسابقات جام فجر با هم سوم شدیم.

وی در مورد سطح مسابقات ایران گفت: به جرات می توانم بگویم که ایران یکی از بهترین مسابقات است. G1 در سراسر آسیا برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی افغانستان در پاسخ به این سوال که ورزشکاران این کشور در ایران زندگی می کنند ، گفت: 90 درصد فرزندان ما در حال حاضر در شهرهای مختلف ایران زندگی می کنند و با حکمرانی خوب ما توانستیم این کودکان را دور هم جمع کنیم و نماینده افغانستان شرکت در مسابقات.

اسلامی با تاکید بر حمایت ایران از تکواندوکاران افغان گفت: ایران همیشه از کمک به ما خودداری نکرده است. شرایط برگزاری این مسابقات یکسان بود و فدراسیون تکواندو ایران در بحث ثبت نام و سایر موارد همکاری زیادی با ما داشت و از هیچ گونه کمک دریغ نکرد.

وی در مورد روابط با فدراسیون افغانستان گفت: فدراسیون افغانستان مجبور شد اسامی ما را از طریق ایمیل ارسال کند و در این شرایط با ما بسیار مهربان بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو افغانستان در مورد سطح تکواندو در افغانستان گفت: در حال حاضر وضعیت افغانستان بسیار دشوار است ، اما در ایران مربیانی مانند پروفسور حسین کریمی ، پروفسور محمد میرزایی ، استاد گلامرضا عزیری و پروفسور نوری وجود دارند. ، که برای بازیکنان ما چیزی نیستند. “آنها شکست نخوردند. قهرمانی مانند روح الله نیکوپا و محسن رضایی نیز از اینجا شروع کردند و در لیگ ایران بازی کردند. لیگ برتر ایران زمینه رشد بازیکنان ما را فراهم کرد.

اسلمی در خصوص ادامه حضور یک تیم افغان در لیگ برتر تکواندو ایران گفت: البته امسال با قدرت و دست پر رقابت می کنیم. شرایط برای تمرین همزمان کودکان سخت است و بازیکنان ما در تهران ، شیراز و مشهد زندگی می کنند ، اما ما قصد داریم با کمک بازیکنان ایرانی تیم قوی تری تشکیل دهیم و در لیگ شرکت کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید