ایران یکی از ارکان اصلی جنبش پارالمپیک است


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1904012

خسرویوا: از ظرفیت های ورزشی ایران می توان برای توسعه ورزش معلولان و جانبازان استفاده کرد

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا از ایران به عنوان یکی از ارکان حرکت پارالمپیک یاد کرد و گفت: شعار ما این است که در کنار هم قوی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با مجید رشید وزیر ورزش و جوانان، سجادی را به وزیر ورزش و جوانان معرفی و وی را المپیکی خواند. وزیر و توانا، مدیر مجرب و متخصص.برد که علاوه بر قهرمانی در فعالیت های ورزشی دارای مدرک دانشگاهی ثبت شده و لیسانس رسانه ورزشی می باشد.

وی خطاب به مجید رشید گفت: مدیری داریم که در ورزش از همه لحاظ نجیب است و همین امر باعث شده گروه ورزش با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

خسروی وفا در ادامه به تشریح برنامه‌های مجید رشید، رئیس کمیته پارالمپیک آسیایی ایران پرداخت و افزود: امیدوارم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا او و هیئت همراه از نزدیک به توانمندی‌های ورزشی ایران بپردازند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک همچنین به همکاری نزدیک ایران با سازمان های بین المللی به ویژه کمیته بین المللی المپیک آسیا اشاره کرد و اعلام کرد: تلاش می کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا از ظرفیت های ورزشی ایران برای توسعه ورزش معلولان و معلولان استفاده کنیم. کهنه سربازان منطقه باشد

رشید ماجد رئیس کمیته پارالمپیک آسیا نیز با تشکر از فرصت دیدار حمید سجادی گفت: انتخاب وی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران را به خانواده بزرگ ورزش ایران تبریک می گویم.

وی با اشاره به حضور موثر و موفق وفا خسروی در کمیته بین المللی پارالمپیک و کمیته پارالمپیک آسیایی گفت: قطعا تمام تلاش خود را برای حفظ وی در بازی های پارالمپیک آسیایی انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا همچنین به برگزاری جشن ملی 12 هزار نفری پارالمپیک روز گذشته در مجموعه آزادی اشاره کرد و گفت: حضور اصحاب رسانه، قهرمانان ملی، ورزشکاران، مسئولان و استقبال خانواده ها شگفت انگیز بود.

وی در ادامه سخنان خود تاثیر مثبت ورزش بر شخصیت افراد را برجسته کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب و توسعه زیرساخت های ورزشی برای این قشر از جامعه می تواند موجب رشد فردی و تعالی افراد در ابعاد مختلف شود.

رشید ماجد به یاد می آورد: زمانی که ورزشکار بودم با جوخار قهرمان پارالمپیک همکلاس بودم و امروز در بازدید از موزه المپیک و پارالمپیک عکس و تی شرت او را در آنجا دیدم و این یک عکس است. نشانه توجه ایران به ورزشکاران دارای معلولیت و جانبازان همچنان با این ورزشکار دوست هستم.

وی با بیان اینکه ایران یکی از ارکان اصلی حرکت پارالمپیک است، تصریح کرد: شعار ما در بازی های پارالمپیک این است که در کنار هم قوی هستیم.

رئیس کمیته پارالمپیک آسیا با اشاره به تعداد مدال های ورزشکاران پیشکسوت و ورزشکاران دارای معلولیت در ایران و افتخاراتی که در میادین بزرگ بین المللی کسب کرده اند، گفت: این مدال ها و افتخارات در کنار تلاش ورزشکاران است. نتیجه حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و این نظام حمایتی در کشور شماست. این لذت بخش است.

وی تاکید کرد: با توجه به حمایت ایران از ورزش جانبازان و معلولان، اعلام می کنم در آینده نزدیک ارتباط و همکاری بین بازی های پارالمپیک آسیایی، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تقویت خواهد شد.

رشید ماجد در پایان سخنان خود از مردم مهمان نواز ایران یاد کرد و اظهار داشت: قطعا با تجربه بسیار خوب در عرصه ورزش معلولان و جانبازان و با خاطرات خوب فراوان به کشورم باز خواهم گشت.

دیدگاهتان را بنویسید