جمعیت یکی از ارکان اصلی قدرت دولت است


ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807633

مدیرکل آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه کشور:

حجت الاسلام بهمن وحدتی گفت: بیان گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی و دوری از سبک زندگی غربی را نشان می دهد، موضوعی که امروزه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام بخمن وحدتی، مدیرکل آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: موضوع جمعیت یکی از مهمترین موضوعات در سیاست های هر جامعه است.

وی ادامه داد: این موضوع به قدری اهمیت دارد که در داستان ها و آیات قرآن به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت دولتی از آن یاد شده است.

این کارشناس افزود: وقتی جمعیت هر کشوری به این تعادل اولیه برسد، آن کشور در همه زمینه ها قدرت خواهد داشت. مثلاً فرض کنید فرزندی در خانواده دارید و نمی توانید مشکلات خانه را با او حل کنید، اما خانواده هایی که پنج یا شش فرزند دارند، هر کدام مسئولیت را بر عهده می گیرند و کار و اداره خانواده آسان می شود.

حجت الاسلام وحدتی گفت: در مقیاس بزرگتر نظام به این شکل است یعنی وقتی جمعیت به حد نصاب برسد قطعا این نظام موفق تر خواهد بود.

این کارشناس تصریح کرد: از روش ائمه(ع) این گونه برداشت می شود که جمعیت بسیار ارزشمند و یکی از مهمترین مسائل است. قرآن در سوره های شوری آیه 11، فاطر، آیه 11، آیات نور 6 و 33 نیز به این مهم اشاره کرده است.

وی بیان می کند: خداوند در سوره اعراف آیه 87 می فرماید: «اگر من اندک بودم» یعنی جمعیت شما قبلاً اندک و اندک بوده است و سپس می فرماید جمعیت اندک چه ضرری دارد و خداوند بر جمعیت شما افزوده است.

حجت الاسلام وحدتی گفت: خداوند در آیه 31 سوره اسراء می فرماید: «فرزندان خود را به خاطر مال نکشید» یعنی «فرزندان خود را از ترس فقر نکشید» زیرا کودکان مایه آرامش زندگی هستند. ، پس آنها فرزندان قوت و پشتیبان خانه انسان هستند.

وی تاکید کرد: در سال های اخیر و در دولت های گذشته، دشمنان توطئه های زیادی را علیه مردم علیه کشورمان انجام داده اند.

این کارشناس افزود: به نظر می رسد دشمنان علاوه بر محاسبات علمی و تجربی، حتی با بررسی اشعار، داستان ها و بازخوانی ها نیز به اهمیت جمعیت پی برده اند و با صرف هزینه های فراوان و تأثیرگذاری، آسیب های جدی به ما وارد کرده اند. “

حجت‌الاسلام وحدتی گفت: در بسیاری از روایات آمده است که پیامبران برای بچه دار شدن دعا می‌کردند. به عنوان مثال ابراهیم و زکریا از خداوند متعال یک فرزند مسن خواستند، همه این آیات اهمیت تولد و نفوس را نشان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید