استهارد جوانترین و طالقان مسن ترین شهر البرز/ ازدواج و زایمان; ارکان جوان سازی جمعیت


ساعت: 10:40
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880717

زهرا صدری گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1394، طالقان قدیمی ترین و اشتهارد جوان ترین شهر استان البرز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا صدری کارشناس جمعیت مرکز بهداشت کرج در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1394، طالقان قدیمی ترین و اشتهارد جوان ترین شهرستان استان البرز است.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار باید از ظرفیت جوان شهرستان اشرهارد استفاده کرد و با برگزاری سمینارهای ازدواج به سمت تشکیل خانواده سوق داده شود تا این ظرفیت در این شهرستان حفظ شود.

صدری افزود: باید برای شهرستان طالقان طرح جامعی انجام شود زیرا سن این شهرستان به سمت سالمندی پیش می رود و اکثریت جمعیت آن را جامعه سالمندان تشکیل می دهند.

این کارشناس تصریح کرد: مراقبت از سالمندان باید در این شهرستان افزایش یابد و از سوی دیگر برای جوانان این شهرستان اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با سالمندی افزایش زاد و ولد است، گفت: کارگاه های آموزشی برای جامعه جوان باید در شهرستان طالقان برگزار شود تا بتوانیم با افزایش زاد و ولد جمعیت سالمند را در این شهرستان متعادل کنیم.

صدری با بیان اینکه امیدی به بیمه سالمندی نیست، ادامه داد: بسیاری از صندوق های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی قرار دارند بنابراین تنها امید سالمندی فرزندان هستند که می توانند پشتوانه ای برای والدین در دوران سالمندی باشند.

این کارشناس گفت: والدین یک کودک در آینده در آسایشگاه خواهند بود و این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سالمندی جمعیت در ایران با سرعت فوق العاده ای در حال پیشرفت است و این امر در استان البرز حائز اهمیت است، با توجه به اینکه این استان آخرین استان کشور از نظر زاد و ولد است، در حال رشد نیز می باشد. نیاز به روشنگری دارد و مردم را از تنها یک فرزند و تأثیرات آن در دوران پیری آگاه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید