فعال سیاسی اصلاح طلب: اختلاف دولت و مجلس نشان می دهد که ارکان جندان یکی نیست

فعال سیاسی اصلاح طلب: اختلاف دولت و مجلس نشان می دهد که ارکان جندان یکی نیست

روهر نه نمازی گفت: تصمیمات اشتباه در مورد ارز 4200 تومانی بر واردات گندم، سویا، کنجاله، تخمه آفتابگردان که از روسیه و اوکراین وارد می شود، تاثیر می گذارد و منجر به گرانی می شود و این موضوع مربوط به مردم است. اگر طرح حفاظت اجرا شود اعتراضات مردمی را در پی خواهد داشت.

علی محمد نمازی درباره چرایی تصمیم گیری دولت و مجلس در موضوعات مهمی از جمله آنچه در بحث تعویض ساعت، سرنوشت 4200 تن و طرح حفاظت دیدیم، گفت: قبول مسئولیت و نپذیرفتن مسئولیت و انجام دادن. از طرف مقابل یعنی اولاً با مشکلات کشور آشنا نیستند. دوم، آنها از نتیجه اقدامات خود مطمئن نیستند که آیا این تصمیم به نفع مردم است یا عواقبی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه که در وحدت دولت منعکس می شود، این گونه اقدامات نشان می دهد که این وحدت و هماهنگی در ظاهر بیش از آنکه با یکدیگر در درون ارکان حکومت هماهنگ باشد.

وی گفت: نه دولت و نه مجلس به خود اعتماد ندارند. آنچه ما شاهد آن هستیم این است که آنها از زیر بار مسئولیت خود فرار می کنند.

نمازی تاکید کرد: نکته بعدی که بسیار مهم است این است که دولت و مجلس متوجه شده اند مردم همراهی نمی کنند. مردم از بسیاری از تصمیمات آنها حمایت نمی کنند و با آنها موافق نیستند و به شدت نگران آن هستند، بنابراین کارهایی را بیهوده انجام می دهند.

وی افزود: به عنوان مثال در مورد تعویض ساعت که در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است و مردم به آن عادت کرده اند، می بینیم که امروز با این اقدام مجلس شورای ملی می پرسند که چگونه در گرما سرکار برویم. چند ساعت دیگر و بازگشت به خانه به اوج خود؟” در نظر داشته باشید که تغییر ساعت حرکتی است که از نظر علمی و منطقی ثابت شده و جواب داده است. الان مانده اند که نشان می دهد کار بلد نیستند و نمی توانند برای ملت اقدام سازنده ای انجام دهند، دست به کارهای غیرضروری می زنند و در میانه راه می روند.

نمازی با توجه به اینکه دولت تصمیم گیری در مورد طرح حمایت از مصرف کننده را در فضای مجازی مجلس رها کرده است، گفت: موارد یا کارهای مهمی که نیاز به تصویب مجلس دارد باید از طریق دولت و لایحه آن انجام شود. طرح دفاعی تصمیم بسیار مهمی است که با اتخاذ تصمیم نادرست حتی یک تصمیم خوب هم به ضرر کشور خواهد بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب: اختلافات بین دولت و مجلس نشان می دهد ارکان جندان هماهنگ نیست/ هر دو مسئول متوجه شده اند مردم با آنها همراهی نمی کنند

وی خاطرنشان کرد: طرح حمایت از مصرف کننده که تغییر نام پیدا کرد، اما نام اصلی آن نادرست بود، زیرا حمایتی از مصرف کنندگان نمی کند، بلکه حقوق مصرف کننده را محدود می کند. تصمیم گیری در مورد این طرح وظیفه مهمی است که دولت باید در لایحه خود ارائه کند. امروز دولت متوجه پیامدهای منفی این طرح شد که به رکود اقتصادی منجر می شود، معیشت مردم و خانواده ها را مختل می کند و قطعاً واکنش های بدی در پی خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: دولت از همان ابتدا با طرح حمایتی موافق نبود و اگر هم موافق بود با این طرح موافق نبود و می خواهد به مردم بگوید من موافق این طرح نبودم و نیستم.

وی گفت: مردم به اندازه کافی عصبانی هستند و اینگونه اقدامات چقدر مردم را عصبانی می کند. تصمیم گیری در مورد 4200 گوجه فرنگی بسیار مهم است. خوب است که انحصار را از بخش های مختلفی که دیگر به دنبال رانت نیستند، برداریم. اما چون خوب فکر نشده و عواقب کار به درستی سنجیده نمی شود، مشکلاتی به وجود می آید.

نمازی گفت: قطعا تصمیمات اشتباه روی ارز 4200 تنی واردات گندم، سویا، کنجاله، تخمه آفتابگردان که از روسیه و اوکراین وارد می شود را تحت تاثیر قرار می دهد و منجر به افزایش قیمت می شود و این مشکل به اگر قرار باشد طرح حفاظت اجرا شود، انتظار می رود اعتراضات مردمی را در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید