ایمن آبادی: چندوجهی بودن و تناقض در گفتار و کردار مسئولان باعث آزردگی مردم شده است.

ایمن آبادی: چندوجهی بودن و تناقض در گفتار و کردار مسئولان باعث آزردگی مردم شده است.

روز جدید «به غیر از پسر و یک آقای کلیباف، دو نفر شورایاری هستند و نزدیکان ایشان که به نوعی سعی در توجیه این شایعات داشتند، تقریباً از هیچکس یا جناحی از رئیس مجلس دفاع نکردند!»

بیش از یک هفته از آغاز جنجال رسانه ای می گذرد که رئیس مجلس انقلاب را با هشتگ هایی مانند «سیسمونی دروازه» به انتقاد شدید از کاربران شبکه های اجتماعی هدایت کرد و این در حالی است که محمد باکر کلیباف هنوز حرفی نزده است. سکوت، هر یک از ناظران و تحلیلگران از آسیب ها و چالش های سیاسی- مدنی صحبت می کنند. یکی می گوید «نفاق» مسئولان و «دوگانگی گفتار و رفتار» این مسئولان و دیگری «تضاد طبقاتی» و «شکاف اقتصادی و معیشتی» که به صورت دره ای وسیع و عمیق بین ملت و ملت وجود دارد. دولت . . یکی از پوشش خبری جنجالی در رادیو و نحوه واکنش سایر رسانه های محافظه کار به این رسوایی تعجب می کند و دیگری بیش از این که رسوایی واقعی باشد، از سکوت کالیباف و عذرخواهی از ملت انتقاد می کند. در این میان، یکی از نمایندگان مجلس معتقد است آنچه بیش از هر چیز در این مورد بحث برانگیز است، «شکاف عمیقی است که بین ملت و دولت ایجاد شده و متأسفانه هر روز عمیق‌تر می‌شود که به نظر می‌رسد فقط یک واکنش عمومی است». ماجرای همسر و دختر آقای کلیباف که به ترکیه سفر می کنند و برای نوه رئیس مجلس لباس و سیسمونی می خرند، مربوط به این سفر خارج از کشور نیست؛ بلکه نشات گرفته از عمیق و جدی بودن مردم بوروکرات است. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که معتقد است این حادثه به هیچ وجه قابل توجیه نیست، به صبح ما گفت: ملت عذرخواهی می کنند!

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی سابق مجلس سابق با بیان اینکه مردم از این اتفاق بسیار عصبانی و ناراحت بودند، گفت: به غیر از پسر و یک نفر از مشاوران و بستگان آقای کلیباف، دو تن از مشاوران و بستگان ایشان. سعی کردند این شایعات را به نوعی توجیه کنند. تقریباً هیچ کس یا جناحی از رئیس مجلس دفاع نکردند!» او پیش از این، «عذرخواهی صریح و صمیمانه» کالیباف را تنها اقدامی توصیف کرده بود که می تواند تا حدودی از انتقادات بکاهد و به عدم تمایل کالیباف به عذرخواهی از مردم و عدم عذرخواهی و پشیمانی صریح سخنران در ۴۸ ساعت پس از اعلام این خبر اشاره کرد. وی گفت: فکر می کنم مردم الان حتی عذرخواهی رئیس مجلس را هم بپذیرند. بعلاوه، به نظر من اگر آقای کالیباف در همان ساعات اولیه عذرخواهی می کرد، مردم کیفیت عذرخواهی او و جزئیات، الفاظ و عباراتی را که او برای ابراز عذرخواهی به کار برد، دست کم می گرفتند و عذرخواهی او را نمی توان منتفی دانست. حتی در ابتدا پذیرفته شد! وی با اشاره به برخی از شعارها و مواضع سیاسی کلیباف به ویژه در دوران انتخابات، گفت: نکته مهم دیگر این است که مردم باید به خاطر داشته باشند که آقای کلیباف در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چگونه از 4 درصد و 96 درصد صحبت می کند. جعفرزاده ایمن آبادی که تاکید می کند: «این که مدام به مردم از «سبک زندگی اسلامی» بگویید و آنها را به این نوع زندگی دعوت کنید و رقبای خود را متهم به تجمل گرایی کنید، قابل قبول نیست، بلکه عملاً برخلاف شعارتان زندگی می کنید و عمل می کنید.» این موضوع باید خارج از بحث یک شخصیت سیاسی خاص مورد توجه و بررسی قرار گیرد، گفت: واقعاً بحث خارج از دیدار خانواده رئیس مجلس است. آنچه مردم را آزرده خاطر کرد تناقضی بود که در گفتار و کردار مسئولان دیده می شد. این به اصطلاح تعدد مسئولان و بی صداقتی آنهاست. مشکل این بحث مشخص نیست و حتی می توان گفت بحث رفتار آقای کلیباف نیست. مشکل اصلی شکافی است که بین مردم و مسئولان و جامعه و دولت ایجاد می شود و روز به روز بیشتر می شود. – مشکل اصلی اینجاست!

دیدگاهتان را بنویسید