ایندیپندنت: ایران پیشنهاد اروپا را به صورت مشروط پذیرفته است

ایندیپندنت: ایران پیشنهاد اروپا را به صورت مشروط پذیرفته است

روز جدید به گفته یک مقام غربی، بخش فارسی روزنامه ایندیپندنت مدعی شده است که ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته ای را به صورت مشروط پذیرفته است.

کانال تلگرامی بخش فارسی روزنامه ایندیپندنت نوشت: یک دیپلمات غربی به نقل از تیم مذاکره کننده فرانسوی به فارسی ایندیپندنت گفته است که ایران متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد ازسرگیری توافق هسته ای را مشروط می پذیرد. این بدان معنی است که سیاست گام به گام تحریم ها را در ازای تعهدات برجام لغو می کند.

ادعای ایندیپندنت بر اساس اظهارات این مقام غربی پس از پایان مذاکرات در وین در مورد پیشنهادات اتحادیه اروپا برای از سرگیری توافق هسته ای است که ایران باید به صورت مکتوب به آن پاسخ می داد.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی در مورد سه موضوع خاص هستیم. ما به طرف های مذاکره کننده اعلام کرده ایم که اگر دیدگاه های ما در مورد این سه موضوع که منطقی هم هست مورد توجه قرار گیرد، آماده ورود به فاز توافق هستیم و نشستی خلاصه در وین با حضور وزرای خارجه برگزار می شود. ، و پس از این به مراحل بعدی کار بروید.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما به طرف‌های آمریکایی که پیام می‌دهند به صراحت اعلام کرده‌ایم که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هستیم و با بنزین مشکل داریم، طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد. آخرین مرحله ما در تمام مراحل مذاکرات در صورت امکان انعطاف خود را نشان داده ایم و طرف آمریکایی نیز می داند که تا کنون چقدر انعطاف نشان داده ایم. ما در جریان مذاکرات در مورد موضوعاتی که می توانستیم این انعطاف را نشان دادیم و اکنون نوبت طرف آمریکایی است که انعطاف پذیر باشد.

وی بیان کرد: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی به صورت شفاهی انعطاف نسبی از خود نشان داده در دو موضوع که باید مکتوب و متن شود و سومین موضوع ضمانت هایی است که آمریکایی ها باید انعطاف داشته باشند و واقع بینانه با آن برخورد کنند. اگر شاهد چنین انعطافی باشیم می توانیم در روزهای آینده به توافق برسیم. روزهای آینده روزهای مهمی برای توافق هستند.

اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به پایان نمی رسد، آنها در مورد یک طرح B صحبت می کنند، ما نیز یک برنامه B داریم.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود گفت: تا ساعت 12 امشب خلاصه نهایی خود را به صورت مکتوب در مورد موضوعات باقیمانده به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد و اگر پاسخ آمریکا واقع بینانه و منعطف باشد، توافق حاصل خواهد شد و در صورت لزوم توافق صورت خواهد گرفت. انعطاف نشان نمی دهند، آنها باید بیشتر صحبت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید