این افراد اعصاب ساپینتو را به هم ریختند

این افراد اعصاب ساپینتو را به هم ریختند

جنجال بزرگ دیدار ملوان و استقلال در نیمه اول این دیدار و بعد از گل نماینده شمال بود؛ جایی که ریکاردو ساپینتو مربی پرتغالی با عصبانیت برانکارد متعلق به جمعیت هلال احمر را به کنار زمین لگد زد که باعث درگیری عجیبی شد.

اگرچه ساپینتو دقایقی بعد از نیروهای هلال احمر عذرخواهی کرد و در یک نشست خبری در این باره صحبت کرد، اما موضوع همچنان داغ است. جمعیت هلال احمر در این باره اطلاعیه ای صادر کرد و خواستار برخورد با سرمربی استقلال شد. همچنین کمیته انضباطی با انتشار متنی به ساپینتو و باشگاه استقلال 48 ساعت فرصت داد تا دفاعیه کتبی خود را در این خصوص ارسال و سپس تصمیم گیری کنند.

اما اینکه دقیقاً در حاشیه و بعد از گل ملوان چه اتفاقی افتاد، کمتر کسی در مورد آن صحبت می کند. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری اظهارات کوتاهی کرد و گفت خوشحالی هلال احمر ناراحتی او را بعد از گل ملوان دوچندان کرد اما توضیح کاملی ارائه نشد.

یکی از حاضران در کنار میدان که شاهد عینی ماجرا بوده روایت جالبی از این حادثه دارد. وی که به دلیل موقعیت اجتماعی خود نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: واقعیت این است که نیروهای هلال احمر کنار زمین گیلانی بودند و از ملوان حمایت می کردند. آنهایی که موقعیتشان درست کنار نیمکت استقلال بود هر لحظه واکنش های خاصی داشتند و بعد از گل با مشت های گره کرده ریکاردو ساپینتو را تشویق کردند که روی نیمکت را برگرداند. واکنش های این عزیزان از ابتدای مسابقه روی اعصاب ساپینتو حسابی خورده بود و در ادامه با گلزنی ملوان عصبانیت او دوچندان شد و با دیدن خوشحالی نیروهای هلال احمر نتوانست خود را کنترل کند.

اگرچه رفتار ریکاردو ساپینتو در کنار زمین به هیچ وجه قابل توجیه نیست، اما باید در بروز این اتفاق موارد دیگری را نیز در نظر گرفت. مهم ترین سوال، قرار گرفتن نیروهای هلال احمر در کنار زمین است. معمولا در همه بازی ها برانکاردها در گوشه کنار زمین جایی که کمترین تماس را با نیمکت دارند قرار می گیرند اما در انزلی دقیقا کنار نیمکت استقلال بودند. ما نمی خواهیم

حالا کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال باید در این مورد نظر بدهد. تصمیمی که می تواند جنجال بزرگی را در دنیای فوتبال به پا کند اما هر چه که باشد باید کمبود امکانات سخت را دلیل بزرگی برای وقوع چنین اتفاقاتی بدانیم.

منبع: ورزش 3

دیدگاهتان را بنویسید