این بازیکن دو هفته پیش می خواست پرسپولیسی شود

این بازیکن دو هفته پیش می خواست پرسپولیسی شود

علیرضا بیرانوند پس از 2 فصل دوری از پرسپولیس حالا به این تیم بازگشته تا اهداف جدیدش در فوتبال را دنبال کند. بازگشت او به سرخپوشان با واکنش مثبت هواداران پرسپولیس مواجه شد و خود او امیدوار است روزهای خوش گذشته را در پرسپولیس زنده کند. این تیم فصل گذشته با حامد لاک شرایط متزلزلی را روی خط دروازه تجربه کرد و حالا شاید بازگشت بیرانوند ضریب اعتماد به خط دروازه قرمزها را افزایش دهد. بیرانوند که در جام جهانی روسیه با پیراهن تیم ملی خوش درخشید، حالا می خواهد این اتفاق را در جام جهانی قطر نیز تکرار کند. وی در گفتگوی اختصاصی با همشهری ورزشی به سوالاتی درباره بازگشت به پرسپولیس، شرایط تیم ملی و … پاسخ داد.

از اردوی تیم ملی در قطر شروع کنیم. اردویی که حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت و مشخصا برای بازیکنان چندان راضی کننده نبود.

خوب همه می دانند که وضعیت تیم ملی خیلی خوب نبود. موضوع مهم هر تیمی در ماه های مانده به شروع جام جهانی، انجام یک بازی دوستانه است که در شرایط سختی تجربه کردیم. وقتی به اندازه کافی بازی دوستانه انجام نمی دهیم، طبیعتا همه چیز آنطور که کادر فنی و بازیکنان می خواهند پیش نمی رود. البته بچه های قطر با انگیزه زیادی تمرین کردند اما چمن اردوی ما خیلی سخت بود و بچه ها در این سرزمین و در این شرایط جوی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. البته کمپ تغییر کرده بود اما هنوز شرایط خوبی نداشت.

با این شرایط امیدوارید در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنید؟

همیشه امید در همه وجود دارد اما همه می دانند که در تیم ملی چه شرایط سختی است. ما باید در مورد تعریف استاندارد موفقیت صحبت کنیم، باید ببینیم تیم های دیگر چگونه کار می کنند و برنامه های آنها چیست و سپس باید در مورد خودمان صحبت کنیم. شما شامل تیم های اروپایی می شوید که اصلاً با آنها قابل مقایسه نیستیم، اما به وضعیت کره و ژاپن نگاه کنید و با چه تیم هایی بازی دوستانه انجام می دهند. در بازی اول باید با انگلیس بازی کنیم، آیا تیم دوستانه ای پیدا کردیم که مثل انگلیس بازی کنیم؟ من قبلاً در مصاحبه ای به شما گفته بودم که در جام جهانی روسیه تا 6 ماه قبل از بازی با مراکش، کیروس فقط روی این تیم متمرکز بود و ما چیزی از اسپانیا و پرتغال نمی دانستیم.

آیا می گویید اولین مسابقه برای شما مهم است؟

بله، یادم هست بعد از قرعه کشی جام جهانی به شما گفتم مهم ترین بازی ما مقابل انگلیس است و حالا هم همین را می گویم. همه دوست دارند در بازی اول چهره ایران را ببینند و مهم این است که بتوانیم از انگلیس امتیاز بگیریم. خیلی ها می گویند باید ولز و آمریکا را شکست دهیم، اما من می گویم بازی اول مهم است. البته کنار آمدن با این شرایط سخت است و دو فیفادی داریم که دومی نزدیک به جام جهانی است و فقط یک فیفادی باقی مانده است. ما قبلاً از فیفادی استفاده نکرده‌ایم و بچه‌ها نگران این وضعیت هستند. همه ما می خواهیم مردم را خوشحال کنیم، اما این وضعیت نگران کننده است. 21 روز تمرین داشتیم و در تمرین فقط یک حریف داشتیم که چند بازیکن موثر و اصیل نداشت. با این شرایط خدا باید به تیم ملی کمک کند.

باید بدانید که اسکوچیچ نیز در ایران تحت فشار شدید رسانه ها و فوتبالدوستان بود و حتی موضوع اخراج او نیز مطرح شد. این چیزی است که شما در مورد آن صحبت می کنید

من یک بازیکن هستم و حرفه ای نیست که در مورد آن صحبت کنم، اما می دانید که این فضا همیشه در فوتبال ایران برای مربیان یا بازیکنان وجود داشته است. فاصله کمی با شروع جام جهانی داریم، آیا واقعا تغییر کادر فنی منطقی است؟ همه می دانند تیم ما از نظر حمایت و آمادگی چگونه است، بهتر است کمی واقع بین باشیم. اسکوچیچ در حال حاضر سرمربی تیم ملی ایران است، واقعا انصاف نیست که تمرکز این مربی را به هم بزنیم. تیم ملی واقعا به آرامش نیاز دارد، نباید آرامش تیم ملی را به هم بزنیم.

صحبت از پیوستن به پرسپولیس. از بازگشت به این تیم چه احساسی داری؟

به فوتبال اروپا رفتم و اهدافی داشتم که در نهایت به آنها نرسیدم. بعداً در مورد اتفاقاتی که در بلژیک و پرتغال برای من افتاد صحبت خواهم کرد، اما اکنون خوشحالم که دوباره پیراهن پرسپولیس را بر تن می کنم. تیمی که تاثیر زیادی در پیشرفت و رشد من داشت. از طرفی دوست داشتم در تیمی باشم که شرایط بازی را پیدا کند و این برایم در آستانه جام جهانی مهم بود. در آستانه جام جهانی بازی خیلی مهم است و خوب نیست یک دروازه بان در بازی نباشد. امیدوارم من و پرسپولیس به هم کمک کنیم و روز خوبی داشته باشیم.

افراد جدیدی که به تیم اضافه شده اند چطور؟

پرسپولیس بازیکنان خوبی جذب کرده و نفرات خوبی از سال گذشته از این تیم هستند. مهم این است که تیم خوبی داشته باشیم و هواداران را خوشحال کنیم.

احتمال قهرمانی پرسپولیس چقدر است؟

در پرسپولیس هیچکس به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کند. قهرمانی در ژن پرسپولیس.

دو هفته پیش بحثی در مورد رفتن شما به خدمت سربازی مطرح شد که مشخصا درست نبود؟

بله من دانشجو هستم و به تحصیل ادامه می دهم.

کارنامه سروش رفیعی را بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس دیدی؟

بله من دیدم. او هم به من گفت که در پرسپولیس با هم وسایلمان را جمع می کنیم. البته سروش بلافاصله بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس شعری را خواند که واقعا جالب بود. ضمناً من می خواستم در مورد او در اینستاگرام نظر بگذارم. سروش یک شعر 2 هفته ای را در قطر حفظ کرد و مدام می خواند، تازه بعد از عقد قرارداد با پرسپولیس فهمیدم چرا 2 هفته در قطر مدام شعر می خواند! او پسر مهربانی است و امیدوارم روزهای خوبی را در کنار هم در پرسپولیس داشته باشیم.

با توجه به قهرمانی بدون شکست استقلال، آیا مطمئن هستید که پرسپولیسی ها در فصل آینده به چیزی جز قهرمانی راضی نخواهند بود؟

بله، ما مأموریت سختی داریم، اما به چیزی جز قهرمانی فکر نمی کنیم. از هواداران هم می خواهیم که از تیم حمایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید