خود یک پرسپولیسی می خواست منفور شود

خود یک پرسپولیسی می خواست منفور شود

جمشید شاه محمدی درباره دو تساوی شیرهای سرخ در دو هفته متوالی از فصل جدید لیگ برتر گفت: از ابتدا مشخص بود که پرسپولیس با مهاجمان مشکل دارد. تیم مهاجم خوبی ندارد و حالا باید دید لوکادیا چقدر به دردش می خورد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تنها مشکل این تیم کمبود خط حمله خوب است، گفت: خیر، مشکل فقط در خط حمله نیست، مشکلات زیادی وجود دارد. یک تیم برای حضور در خط حمله باید دو مدافع کناری خوب داشته باشد. از دو دفاع کناری و مهاجمان خوشم نیومد، اگر درستش کنند تیم خوب می شود، اگر نه – پرسپولیس امسال یک تیم معمولی است. سال گذشته آنها رامین رضاییان را داشتند که در سمت راست به آنها کمک می کرد، من متعجبم که آنها یک جلو انداختند و بعد کسی را آوردند که حرکت رو به جلو نداشت. فکر سرمربی و باشگاه را نمی دانم اما چیزی که من و مردم در این دو بازی دیدیم پرسپولیس مثل یک تیم معمولی بازی کرد.

بازیکن سابق پرسپولیس ادامه داد: اگر درصد مالکیت ما از تیم حریف بیشتر باشد اما موقعیت ایجاد نشود، فایده ای ندارد.درصد بالای مالکیت توپ. وقتی می توانی موقعیت خطرناکی ایجاد کنی و از آنها گل بزنی ارزشش را دارد اما پرسپولیس ابزار ارسال از کناره ها را نداشت و حرکت تیمی خوبی را شاهد نبودیم. باز هم یکی دو هفته طول می کشد تا شرایط تیم بهتر شود.

شاه محمدی درباره اینکه پرسپولیس در دو هفته اول 4 امتیاز از دست داد، گفت: سایر تیم ها همین طور بودند، 5 هفته ابتدایی لیگ شبیه به هم است و نمی توان نتایج آینده را پیش بینی کرد. مشکلاتی که در پرسپولیس دیدیم باید حل شود. طرف های ما اصلا خوب نیستند، از بازیکنانی که این همه پول گرفتند، انتظارات بیشتر است. اگر یک نفر مجانی بازی می کرد، اگر معمولی کار می کرد، شاید قابل قبول باشد، اما بازیکنی که 20 میلیارد گرفت، توقعات زیادی ایجاد می کند، یعنی باید کار خاصی در زمین انجام دهد، اما ما همه چیز را ندیدیم. خلاقیت هر بازیکن در این دو هفته. این بازیکن 20 میلیارد پول دریافت کرده است اما نمی تواند یک پاس هم بدهد. اگر پرسپولیس همین روند را ادامه دهد، مردم دست به دست خواهند شد. البته بیرانوند خوب بود، هافبک های وسط هم خوب بودند، پرسپولیس معمولا دفاع خوبی دارد اما هافبک های کناری خیلی ضعیف بودند و مهاجمان مثل یک پیاده روی در پارک بودند.

وی در مورد یحیی گل محمدی و کادرفنی اش گفت: من زیاد با یحیی ارتباط نداشتم، او نسل بعدی ما در پرسپولیس بود، فکر می کنم پسر خوبی است، اما جدا از مربی خارجی، اطرافیانش را دوست نداشتم. . من با کریم باقری دوست هستم اما حجاب و حیا او را از حرف زدن باز می دارد. دیدی که نکونام چقدر هیاهو می کرد. در کنار یحیی باید فردی باشد که بتواند حرف های این مربی را به خوبی منتقل کند. من این جعبه را دوست نداشتم.

شاه محمدی در خصوص بدرفتاری با مهدی هاشمی نسب، یکی از اعضای کادر فنی تیم فولاد در دیدار گذشته، تصریح کرد: هاشمی نسب یکی از فوتبالیست های خوب بود و باید به او احترام گذاشت، اما باید به مردم هم احترام بگذارد. اگر او یک حرکت زشت در ورزشگاه انجام داد، انتظار تشویق نداشته باشید. او هم مقصر است. آنها کارهای بد می کردند و مردم صبور نبودند. اینها ما را بزرگ کردند، علی دایی، علی کریمی، محمد پنجعلی، فرشاد پیوس و… با تشویق اینها انسان شدیم، پولدار شدیم، به همین دلیل اگر مخاطب فحش می دهد سرتان را پایین بیاورید. یک روز هاشمی نسب را خیلی دوست داشتند، او به استقلال رفت و منفور شد. وقتی این کار را انجام می دهید، تحمل شما نیز باید افزایش یابد. اگر دنبال پول می روید، باید دوام بیاورید. وقتی پرسپولیس من را نمی خواست این کار را نکردیم، به استقلال نرفتم، به سایپا رفتم که دو رتبه پایین تر از آنها بود، فقط می خواستم زندگی ام برگردد.

این مربی فوتبال اضافه کرد: مردم و رسانه ها همه ما را بزرگ کردند، چهار روز از من تعریف می کنند و حالا یک روز بد می نویسند، باید با چشمانم روبرو شوم. دیدم در گوشه ای از روزنامه از عکس شهید استفاده شده و عکس فوتبالیست دو طرف روزنامه را اشغال کرده است. وقتی اینطور است، باید با رسانه ها یا افرادی که شما را دوست ندارند کنار بیایید. ضمنا احترام هرکسی دست خودش است. او نباید بی احترامی کند.

دیدگاهتان را بنویسید