این تو و این ذخیره طلای پرسپولیس

این تو و این ذخیره طلای پرسپولیس

سر الکس فرگوسن نسلی از جوانان منچستریونایتد را پرورش داد که بعدها به بهترین تیم تاریخ باشگاه تبدیل شدند. نسلی که در سال 1999 موفق به کسب سه گانه مشهور شد و به افتخار ساختن آن تیم نشان شوالیه را برای سرمربی اسکاتلندی به ارمغان آورد.

این تیم کامل یک زیرمجموعه نروژی داشت که هر بار که وارد زمین می شد بازی را تغییر می داد. اوله گونار سولسشر حتی قبل از اینکه سرمربی شیاطین سرخ شود، در ایران به خاطر تلفظ نامش دعوا می شد! او همیشه به پیراهن یونایتد وفادار بوده و با وجود داشتن پیشنهادات خوب، هرگز اولدترافورد را ترک نکرده است. فرقی نمی کرد جام حذفی، لیگ یا لیگ قهرمانان اروپا، بازی رفت یا فینال، اوله گل می زد و هر بار که پا به زمین می گذاشت، نتیجه را عوض می کرد.

حالا امید عالیشاه همین کارکرد را برای پرسپولیس دارد. او کاپیتان اول تیم است اما بدون مشکل روی نیمکت می نشیند. هر بار که او به زمین می آید، تاثیرگذار است و امسال به تنهایی به گل های هیجان انگیزی که به ثمر رسانده نگاه کنید. اولین بازی الدحیل در قطر در لیگ قهرمانان یا بهار امسال در دربی فینال جام حذفی در همین ورزشگاه آزادی و حالا در دربی!

عالیشاه امسال دو گل برای استقلال به ثمر رساند که اولی جام حذفی را برد و با گل دوم دربی را قبل از پایان 90 دقیقه برد و جالب اینکه بعد از هر دو گل کارشناسان بیشتر روی خطای سیدحسین حسینی مانور دادند تا هنر امید. !

این گل سومین گل عالیشاه در دربی بود. جالبتر اینکه 9 سال پیش در 11 آذر 1392 در اولین بازی لیگ چهاردهم عالیشاه گل پیروزی پرسپولیس را به ثمر رساند. سرخ ها آن مسابقه را 2-1 بردند و بعد از 9 سال دوباره در ماه هازارد و دوباره در آزادی عالیشاه به استقلال گل زد!

این اختلاف دو گل رکوردی بود که خود عالیشاه در بهار امسال به ثبت رساند و حالا او آن را بهتر کرده است. آن هم در بازی بزرگی مثل دربی… عالیشاه بعد از گلزنی مثل دو بار قبل دوباره پیراهنش را از تنش درآورد، اما مهمتر از گل و رفتار بعد از گل، امید عالیشاه الگوی تیم است. بازیکنان جوان حتی با عنوان کاپیتان هم می توانید بدون محدودیت روی نیمکت باشید و وقتی پا به زمین می گذارید می توانید روی تیم خود تاثیر گذاشته و نتیجه را تغییر دهید.