این مقام آمریکایی ادعاهای مربوط به پهپادهای ایران را تکرار کرد


ساعت: 01:52
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908465

علیرغم اینکه ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر این ادعاها را در این زمینه تکرار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی گفت: علیرغم تکذیب‌های تهران، شواهد مربوط به استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین روشن است. تهران فکر می کرد می تواند از عواقب کمک مخفیانه به تهاجم وحشیانه روسیه جلوگیری کند، که قرار نیست اتفاق بیفتد.

ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی مطرح می شود که امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک پیشتر تاکید کرده بود: ایران همواره از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده است. و اگرچه توافقنامه همکاری دفاعی دوجانبه هرگز به طرفهای متخاصم تسلیحاتی برای استفاده در جنگ اوکراین قبل یا بعد از درگیری نداد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت عنوان “صلح و امنیت بین المللی” سخنرانی می کرد، دلایل ایران را در رد ادعای کشورهای غربی مبنی بر استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ ارائه کرد. در اوکراین و ارتباط آن با قطعنامه 2231 در مورد توافق هسته ای.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران گفت: تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، کشورهای دیگر را به نقض قطعنامه 2231 متهم کرده اند، در حالی که خودشان همچنان به نقض تمامی تعهدات قانونی در همین قطعنامه ادامه می دهند. نمونه بارز این نقض تعهد، خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته ای و تداوم این نقض تعهد در حال حاضر به عنوان اهرم چانه زنی است. اقدامی که نقض آشکار و فاحش قواعد اجباری حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه 2231 شورای امنیت تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید