این وضعیت باعث رسوایی تیم ملی ایران در قطر می شود

این وضعیت باعث رسوایی تیم ملی ایران در قطر می شود

مسعود اقبالی در مصاحبه ای به افزایش نگرانی ها در مورد تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2022 قطر اشاره کرد. صحبت های این مدرس فیفا را در ادامه بخوانید:

* سرنوشت مشخصی در انتظار شاگردان دراگان اسکوچیچ است چرا که برای حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان باید به بهترین شکل ممکن آماده شود تا در پایان مسابقات شاهد شرمساری نباشیم و مطمئناً شرم به درد نمی خورد. . ارائه شایسته جام جهانی مستلزم دانش و اطلاعات دقیق است تا بتوان بر اساس آن برنامه ریزی کرد و با اجرای برنامه ها به آمادگی مطلوب دست یافت. تیم ملی برای رسیدن به سطح کیفی مطلوب باید جلسات تدارکاتی مناسبی برگزار کند اما در بعد سیاسی، فرهنگی، مدیریتی، تشکیلاتی و مالی با مشکلات زیادی مواجه است و اینها موانع آمادگی موفقیت آمیز است. مشکلات و کاستی ها زیاد شده و نمی توان به کیفیت مطلوب رسید.

* تیمی که فقط بازی مقابل کانادا را ثبت کرده است، احتمال لغو این دیدار را نیز می بیند. قبل از قرعه کشی نه جلسه تدارکاتی برگزار شد و نه اقدامی برای انتخاب رقبا پس از مشخص شدن تیم های حاضر در گروه انجام شد. این به خاطر پر برنامه بودن اکثر تیم های خوب دنیا در کنار مشکلاتی است که تیم ملی در انتخاب حریفان مد نظر دارد. تیم های انگلیس، آمریکا و یکی از سه تیم اسکاتلند، ولز و اوکراین که در قطر با آنها دیدار خواهیم کرد با برنامه پیش می روند و سایر تیم های صعود کننده نیز در حال انجام برنامه های خود هستند. در چنین شرایطی نباید به مردم قول و امید داد چون وضعیت خوبی نداریم. افکار پوپولیستی نمی تواند مردم را فریب دهد زیرا با دیدن شرایط تیم کشورشان و مسابقات جام جهانی کاملاً مطلع می شوند.

* انگلیس یکی از مدعیان قهرمانی در جام جهانی خواهد بود و این تیم بسیار ثروتمندی است که در فرم جهانی خوب بازی خواهد کرد. آمریکا با جام جهانی 1998 فرانسه تفاوت دارد و لژیونرهای بسیار خوبی دارد که در تیم های مطرح دنیا بازی می کنند. اوکراین، اسکاتلند و ولز نیز حریفان خطرناکی هستند زیرا سطح فوتبال اروپا به آسیا نزدیک و دورتر می شود. بنابراین ما یک تیم آماده برای بازی خواهیم داشت. با روندی که تیم ملی ایران برای جام جهانی آماده می کند، ما اصلا شرایط برابری نداریم و بازی هایی انجام می دهیم که باعث آبروریزی شود. عملکرد شایسته نیاز به تغییر رویکرد دارد چرا که چنین عزمی در فدراسیون فوتبال رعایت نمی شود. در این شرایط بقایای فقدان حاکمیتی که در گذشته در فدراسیون وجود داشت و همچنان در بدنه تیم ملی می نشیند و رقبا به راحتی بر تیم دراگان اسکوچیچ غلبه خواهند کرد.

* در دو جام جهانی قبلی کارلوس کی روش اصول دفاعی خود را پایه گذاری کرد و چون فرصت داشت موفق شدیم بازی های بدی انجام ندهیم و حتی در جام جهانی 2018 روسیه شانس کمی برای پیشرفت داشتیم و نتوانستیم از آن استفاده کنیم. در این مدت اصول حمله و دفاع را برای رویارویی با تیم های حاضر در قطر بلد نیستیم. ما با فوتبال دنیا فاصله داریم و تنها کاری که انجام شده افزایش صعود است. اگر بهتر از این هم صعود می کردیم با چنین آمادگی به موفقیتی نمی رسیدیم و امیدوارم با بهبود شرایط جلوی رسوایی گرفته شود. تنها بازیکنان خوب تیم فعلی دراگان اسکوچیچ مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و تا حدودی سامان کودوس و آلیار صیادمنس هستند. سایر تیم های ملی از فوتبال جهان دور هستند و برخی از آنها می توانند تا زمان مسابقات پیشرفت کنند، اما ما آنقدرها تیم بزرگی نیستیم که بتوانیم در جام جهانی بدرخشیم.

دیدگاهتان را بنویسید