خبر خوب از پرونده رسوایی سرمربی سابق تیم ملی ایران؟

خبر خوب از پرونده رسوایی سرمربی سابق تیم ملی ایران؟

پس از جدایی کارلوس کی روش، مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی با هیاهو و جنجال های فراوان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران منصوب شد. در ابتدای قرارداد تلاش های زیادی برای معرفی او به عنوان ناجی فوتبال ایران انجام شد و مشاور رسانه ای تاج به همه دوستانش سپرد تا در رسانه های خود بنویسند فوتبال ایران از فاز دفاعی به فوتبال جذاب و هجومی تغییر مسیر داده است. اما گذشت زمان نشان داد ویلموتس (که حالا منفورترین خارجی تاریخ فوتبال ما شده است) یک مربی معمولی است که برای یک قرارداد حرفه ای به ایران آمده تا پول مفت بگیرد. همسر این مربی وکیل بین المللی بود و به خوبی استفاده از الفاظ را بلد بود و همین کارشناسی باعث شد در دادگاه انتظامی فیفا در بررسی مفاد قرارداد شکست بخوریم و این نهاد فیفا ما را به پرداخت 6 میلیون یورو جریمه محکوم کرد. حکمی که البته با سایر پرونده ها از جمله هزینه تحقیق و تأخیر به حدود 7.5 میلیون یورو رسید. این حکم البته باعث اعتراض ایران شد و موضوع را به دادگاه حکمیت ورزش کشاند.

یکی از وکلای بین المللی معتقد است طولانی شدن روند محاکمه این پرونده در اکثر موارد منجر به نقض حکم در این پرونده شده است و این ما را امیدوار می کند که حکم این پرونده نقض شود. آنطور که گزارش شده، تصمیم در مورد پرونده قرارداد ویلموتس پس از دو سال بررسی سرانجام روز سه شنبه هفته جاری اعلام می شود و رای دادگاه داوری ورزش با تصمیم کمیته انضباطی فیفا همخوانی ندارد.

در برخی خبرها خبرهایی مبنی بر نصف شدن غرامت ویلموتس وجود دارد و حتی برخی از اعضای هیئت مدیره سابق اتحادیه فوتبال انگلیس به کاهش بیشتر جریمه امیدوارند. آنچه مسلم است تصمیم کمیته انضباطی فیفا توسط دادگاه CAS لغو خواهد شد. اما میزان غرامت جدید هنوز مشخص نیست. غرامتی که به دلیل نبود متخصص در انعقاد قرارداد بین المللی بود، گردش فوتبال ما را گرفت و در نهایت مشخص نشد چه افرادی بیشترین نقش را در بستن این قرارداد زشت داشتند. کسانی که روزی فوتبال ما را متوقف کردند که فوتبال تلاش می کرد از بن بست تعلیق خارج شود، اصلاً در ورزش حاضر نشدند تا مقداری بهای اشتباه خود را بپردازند. شاید روزی مشخص شود که قرارداد ویلموتس نیز مانند تعلیق فوتبال ما، ریشه در ساختمانی متفاوت از فدراسیون فوتبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید