توتولو خوب توضیح نداد که چرا آمد/ مدل مدیریتی من در تیم ملی والیبال با خبر خوب فرق داشت


ساعت: 17:06
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886343

به موسوی گفتم تو را برای بازی های انتخابی می خواهم

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: با موسوی تماس گرفتم و به او گفتم تو را برای مسابقات انتخابی می خواهم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال درباره نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها و انتظاراتی که مردم از این تیم دارند، گفت: همه کار ما کوتاه مدت است و معمولا جامعه ای هستیم که سریع واکنش نشان می دهد، ما فرصت نمی دهیم و غیره. سرمربی فرانسه 9 سال سرمربی این تیم بود و از سال ششم به بعد نتایج حاصل شد. ورزش پروسه ای است که زمان می برد و زمان می برد، نمی توان یک شبه بازیکن ساخت. در گذشته به بازیکنان جوان فرصتی برای رشد و جایگزینی نمی دادیم و همیشه به نمایش محدود می شد. چشم انداز این است که بازیکنانی در لیگ ملت ها برای حضور در سایر مسابقات مانند مسابقات جهانی و منطقه ای تربیت کنند، بنابراین فدراسیون تصمیم درستی گرفت و عملکرد قابل قبولی داشت. من زیاد وارد فضای مجازی نمی شوم، اما همکارانم در مورد انتقاد و نگرش بحث هایی را مطرح کرده اند.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان گفت: طبیعی است تیمی که برای اولین بار در برزیل وارد لیگ ملت ها می شود چنین نتیجه ای کسب کند اما تغییر نسل یک روند است. قبلاً به این بازیکنان فرصت داده نمی شد و حالا که به آنها فرصت دادیم انتقاداتی وجود داشت، اما در سال های متوالی حضور در لیگ ملت ها باید اکنون 30 بازیکن درجه یک والیبال داشته باشیم. سطح جهانی

وی در خصوص چند بازی مختلف در لیگ ملت ها خاطرنشان کرد: ورزش فرآیندی است که متغیرهای زیادی دارد و شرایط همیشه یکسان نیست. مثلاً 24-23 افت کردی، عوض می‌شوی و خوب سرویس می‌زنی، برنده می‌شوی، پس تغییر خوب بود، حالا در همان موقعیت تغییر می‌کنی و بازیکن سرویس را بریک می‌کند، پس شرایط فرق می‌کند.

عطایی با توجه به اینکه زمان استراحت کاهش یافته و تغییرات دیگری نیز رخ داده است، خاطرنشان کرد: بله کار سخت شده و برای مربیان خوشایند نیست. در مرحله آخر می توانید قبل از امتیاز 12 وقت بگذارید و اگر نگیرید می سوزد. از نقطه 12 به بعد نیز زمان وجود دارد. والیبال ما در این سال ها رشد فوق العاده ای داشته و تیم ما جوان تر شده است. 4 بازیکن زیر 21 سال و 4 بازیکن زیر 24 سال حضور داشتند. 2 بازیکن باتجربه هم داشتیم یعنی در کنار تعویض، جوانی هم داشتیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر زمان به عقب برمی گشتیم توتولو را رها می کردید، گفت: نتیجه گیری من این بود که او به خوبی توجیه نشد که چرا آمده است. گفتم شما اهل عمل هستید اما طرز فکرش فرق می کرد، بعد به این نتیجه رسیدیم که نمی تواند آن طور که ما تعریف کردیم حرکت کند. از آنالیز تیم بسیار خوشحالم و تاثیر آن بر عملکرد تیم مشخص است.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه به نقش میلاد عبادی پور پرداخت و گفت: او فوق العاده و یکی از بازیکنان خوب ما بود. یکی از سال هایی که او خوب بازی کرد امسال بود، در طول مسابقه کنترل خوبی داشت.

عطایی در خصوص استفاده از مربی بدنساز لهستانی و اینکه در ایران چنین سالنی نداشتیم، گفت: احساس می کنم سالنی با چنین تجربه ای نداشتیم. شاید اگر یک تورنمنت 15 روزه داشتیم مشکلی نبود، اما برای این تورنمنت تایید می کنم که انتخاب ما خوب بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم همکاری با خوش خبر خاطرنشان کرد: با خوش خبر ارتباط خوبی داشتیم اما مدل مدیریتی من متفاوت بود و وقتی مدیریت متفاوتی در این سطح داشته باشیم، تفکر دو چندان می شود. باز هم یک مسئله شخصی نبود.

عطایی در خصوص بازی نکردن و بازیکن سالاری صابر کاظمی گفت: من موافق دخالت این بازیکن در اموری که به او مربوط نیست نیستم. صابر شرایط خوبی نداشت و نتوانست فرم خود را حفظ کند به همین دلیل او را به ایران فرستادیم تا با تیم ب فرم خود را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم برای مسابقات آینده چگونه است، گفت: سعی کردیم ذهنیتی که داشتیم را پیاده کنیم. نژادهای مختلف برای ما معانی مختلفی دارند. همه دنیا استراتژی خود را برای المپیک تعیین می کنند و برنامه ما این است که روی بازیکنانی سرمایه گذاری کنیم که بتوانند در المپیک بازی کنند. بازیکنانی را دعوت کرده ایم که تجربه کیفی دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال در پاسخ به سوالی درباره بازگشت موسوی گفت: با او تماس گرفتم و گفتم تو را برای مسابقات انتخابی می خواهم. من دوست ندارم بازی های تخلیه کننده این بازیکن کلاس جهانی باعث ایجاد مشکل شود. نمی خواهم این بازیکن در مسابقات آسیایی و مسابقات مشابه بازی کند.

به گفته بهروز آتای، این اردو از روز دوشنبه آغاز می شود، این تیم 23 مردادماه عازم لهستان می شود و در دیداری دوستانه با اوکراین به میدان می رود و سپس در جام واگنر شرکت می کند. این تیم با 6 بازی دوستانه راهی مسابقات جهانی می شود.

وی با حضور در برنامه «ورزش و مردم» درباره کاپیتان تیم ملی در جام جهانی گفت: باید بررسی شود چون موسوی را در همه مسابقات نداریم بنابراین تغییر کاپیتان سخت است. چندین بار.

دیدگاهتان را بنویسید