چرا شورا تصویب نمی کند؟ چرا شهردار دستور نداد؟!


ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878500

به غیر از حق تجمع اعضای شورا، چرا شورا تصویب نمی کند یا خود شهردار دستور نمی دهد که حقوق مدیران ارشد شهرداری بعد یا همزمان با حقوق همه کارگران پرداخت شود؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سرویس اجتماعی تبریز، بیداری / وساطت اپلیکیشن دست نویسی که به روال همیشگی محمدحسن آسوشی از اعضای شورای شهر تبریز تهیه شده بود، موضوع بحث واقعی و مجازی شد. در این طومار که علاوه بر خود استوچی توسط 9 عضو دیگر شورا امضا شده است، آمده است که «هزینه جلسه اعضای شورا باید پس از پرداخت تمام کارگران شهرداری پرداخت شود».

این درخواست تنها به امضای 3 نفر از اعضای شورا نرسید، بلکه در جلسه اخیر خانم غفوری به عنوان یکی از اعضای شورا این درخواست را مورد هجمه قرار دادند که از شأن اعضای شورا کاسته نشود و لذا اصل پرداخت حق الزحمه باید رعایت شود. به موقع به اعضای شورا پرداخت شود. این نوعی نگاه به این درخواست بود.

مخالفان چنین دیدگاهی چنین درخواستی را پوپولیستی و عوام فریبانه می دانند و معتقدند یک عضو شورا می تواند به موقع حقوق بگیرد و معوقات مزدی کارگران شهرداری را پیگیری کند.

از طرفی این درخواست یک گفتمان و یک حرکت جریان ساز است یعنی وقتی یکی از اعضای شورا حق جلسه خود را منوط به پرداخت حقوق کارگران می کند به سیستم شهرداری پیام می دهد که حقوق کارگران را آرام نمی کند، حق جلسه ندارد، یعنی حقوق کارگران به تاخیر می افتد و این امر به طور سیستماتیک منجر به تلاش در سیستم شهرداری برای پرداخت به موقع حقوق کارگران می شود. به جز حق الزحمه جلسات اعضای شورا.

سواتچی به عنوان یکی از اعضای فعلی هیئت مدیره و چندین دور قبلی، همیشه مدافع حقوق کارگران بوده است و بسیاری معتقدند به همین دلیل است که او بدون صرف هزینه در انتخابات رای داده است. آرام آرام البته این موضوع در گذشته با دیگر اعضای شورا امکان پذیر نبود و الان هم هست.

حال سوال اینجاست که جدای از حق تحصن اعضای شورا، چرا شورا تصویب نمی‌کند یا شهردار دستور نمی‌دهد حقوق مدیران ارشد شهرداری بعد یا همزمان با حقوق همه کارگران پرداخت شود؟ !

این امر می تواند به میزان قابل توجهی همدلی سازمان را افزایش دهد و احساس تبعیض را تا حدی کاهش دهد و ممکن است حقوق کارکنان را به تعویق نیاندازد، زیرا پیش شرط پرداخت حقوق مدیران ارشد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید