گام های شهردار به شورا با بدهی جدید 90 میلیاردی / ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان ساری تا پایان سال جاری میسر می شود.


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866396

در همین حال شهردار ساری پس از وقفه ای طولانی چشم خود را به شورا برای ارائه گزارشی از اجرا باز کرد و از گشایش بدهی جدید 90 میلیاردی باقی مانده از دوره های قبل خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این بدهی را تامین کنیم. خدمات الکترونیکی به شهروندان تا پایان سال جاری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری چهارشنبه شب با حضور پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری، سید حسین یوسفی، سید افشین راصح، سید حسین احمدی، علی عاشقان، شهرام ایرجی و سایر اعضای شورای اسلامی شهر ساری، جواد طالبی شهردار ساری و سیدحمزه حسینی سیدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری در این جلسه حضور داشتند.

سبحان بخشی و ذوالفقار شریفی دو تن از اعضای شورای شهر ساری در جلسه شورا غایب بودند.

اولین دستور جلسه ارائه گزارشی از سوی شهردار ساری بود که مدت هاست در شورا عضویت نداشته است.


جواد طالبی شهردار ساری در این نشست گفت: پس از حدود 11 سال وقفه در طبقه هفتم شهرداری ساری پذیرای خبرگزاری ها، مدیران و نمایندگان رسانه ها هستیم، همه انتقادات سازنده را می پذیریم و سعی در رفع آن داریم. انتقاد


وی افزود: اصحاب رسانه در جامعه متخصص هستند و من از حضور در کنار این افراد بهره برده ام و از حضور اصحاب رسانه در دفترم استقبال می کنم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا 31 خرداد بالغ بر 104 میلیارد و 99 میلیون تن درآمد داشتیم که رقم قابل توجهی بود و افزایش حقوق را از فروردین ماه اعمال کردیم.


این مسئول به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و ادامه داد: در مدیریت منابع انسانی با توجه به تذکراتی که به شهرداری ساری در خصوص ساماندهی نیروی انسانی داده شد، سعی کردیم طرح سازمانی را بر اساس کارکنان رسمی و پیمانی مقایسه کنیم، بنابراین این فرآیند هنوز تکمیل نشده است، اما نمودار سازمانی نزدیک به 70٪ از معیارها است.


طالبی محدودیت درآمدی را دلیل عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: ما به مستمری بگیران بدهکار هستیم و در تلاش هستیم تا امسال این مبالغ را به تدریج پرداخت کنیم.

وی با تاکید بر رعایت انضباط اداری گفت: نظارت بر فعالیت، نظم و انضباط حضور و ساعت کاری کلیه کارکنان در مناطق مختلف ساختمان مرکزی شهرداری و در صورت وجود تخلف قطعا مشمول خواهد شد. پرداخت حقوق و مزایا .


شهردار ساری با اشاره به اینکه به منظور کاهش تخلفات احتمالی در شهر الکترونیکی برای اولین بار در استان به موضوع تکمیل تک برگی در شهرداری ساری پی بردیم، گفت: با توجه به شرایط موجود در شهر الکترونیکی، شاهد اجرای طرح تک برگی هستیم. همکاری باید ادامه داشته باشد و ساختمانی مانند کلانشهر در ساری نداشته باشیم. انتظار داریم تا پایان سال جاری مراحل مربوط به صدور پایان کار تک برگی از طریق اپلیکیشن ساری من انجام شود.


این مسئول با بیان اینکه اخیراً از وجود وام 50 میلیارد تومانی که شهرداری در سال های گذشته دریافت کرده بود، با خبر شدیم، اظهار داشت: این وام در سال های گذشته از سوی شهرداری دریافت کرده است. وی تاکید کرد: این وام بازپرداخت نشده و اکنون به 90 میلیارد تن رسیده است و از بانک فعلی تقاضای اقساط و مشارکت داشته ایم.


طالبی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص طرح تفصیلی ساری اشاره کرد و اعلام کرد: طرح کلی ساری در سال 1396 به تصویب رسید و به دلیل ابهامات، مشکلات اخذ سند و انتظارات مردم در زمینه بلند مرتبه سازی و الحاق به بافت قرق و سید. نواحی الشهدا، اقدامات. به خوبی انجام شده است و امیدواریم در سال های آینده به گونه ای انجام شود که حداقل به پرونده های ماده 100 رسیدگی شود.

وی گفت: مسیر میدان ساعت تا میدان هلال احمر را به عنوان خیابانی ایده آل برای رفع اختلالات بصری در این مسیر و ایجاد مسیر دیدنی، فضای سبز، نورپردازی، نورپردازی و مناسب سازی و جایگزینی مبلمان شهری تا پایان اعلام کرده ایم. وی خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه درخواست کمک به شهرداری را دارم و از مسئولان می‌خواهم پروژه پل سه‌طرفه را تکمیل کنند تا شهرداری در این راستا اقدامات موثری انجام دهد.


شهردار ساری با اشاره به پروژه پل به پل گفت: برخی املاک در گذشته به صورت لکه گیری خریداری شده و مشکلاتی را برای پروژه ایجاد کرده است. اطمینان از رفاه مردم از طریق پل کابلی و کاهش بار حمل و نقل شهر. برای اجرای این پروژه با راه و شهرسازی تفاهم نامه هایی منعقد کرده ایم.

این مسئول اضافه کرد: برای سه نقطه در این منطقه توافقات صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم تا پایان مسیر دوم طالقانی مسیر را بازگشایی کنیم تا پس از مدت ها شاهد باقی ماندن تله کابین بر روی پل باشیم.

طالبی با بیان اینکه پیشرفت پروژه زباله سوز از زمان سفر اخیر رئیس جمهور بسیار محسوس و قابل مشاهده است و اقدامات انجام شده در این مدت قابل مقایسه با دوره قبل نیست، گفت: پسماندهای زباله سوز از زمان سفر اخیر رئیس جمهور قابل مشاهده است. وی گفت: سایت زباله سوز ساری تا پایان شهریور ماه سال جاری تکمیل و تجهیزات تصفیه خانه نفوذ خریداری شده که پس از تکمیل ساختمان ها به پیمانکار تحویل داده می شود.


وی با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری ساری، سنگفرش بازار نرگسیه مطالبات دیرینه ساروی ها را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: می توانیم مسیرهای پیاده روی بیشتری را از ساری تا این شهر تاریخی باستانی در قالب سنگفرش آماده کنیم. .

گفتنی است در جلسه شورای شهر دستور دوم جلسه بررسی مزایده دو پارکینگ در شهرداری ساری واقع در خیابان کارن و 18 دی به متراژ 2600 متر و اجاره ماهانه 17 میلیون و 7 میلیون و 500 هزار تومان در نهایت با 7 رأی موافق و 1 رأی مخالف به تصویب رسید.

گفتنی است، موضوع افتتاح حساب شهرداری ساری در چند بانک عامل از جمله ملی و مهر نیز با رای حداکثری مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید