بازار جدید میوه و تره بار ساری تا پایان سال جاری افتتاح می شود/ بابت تحمل ترافیک دست و پاگیر از مردم عذرخواهی می کنیم.


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855415

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار مازندران:

امیرحسین فخرآوران با بیان اینکه بر اساس قرارداد ما و پیمانکار در صورت عدم مواجهه با تورم و مشکلات خاص، این پروژه تا پایان سال جاری با پیشرفت 75 درصدی به بهره برداری می رسد، گفت: در صورت عدم وجود تورم و مشکلات خاص، این پروژه تا پایان امسال با 75 درصد پیشرفت به بهره برداری می رسد. وی گفت: 25 درصد باقیمانده شامل 8 درصد تکمیل اتاق و 17 درصد آماده سازی سایت برای تکمیل ساخت و ساز و تکمیل فاز اول میدان بار ساری مورد نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین فهروران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل تردد این روزهای اطراف میدان بار به مناسبت آغاز فصل برداشت شلیل و هلو و همچنین از همکاری مسئولین شهرستانی و استانی با میدان فعال میوه و تره بار تقدیر کرد. ، گفت: پروژه احداث باغ جدید ساری در زمینی به مساحت 21 هکتار در سال 86 تنها با ورود مالکان میدان قدیم و تعدادی متقاضی جدید بدون هیچ گونه حمایت مالی از سوی دولت و دستگاه های اجرایی آغاز شد و تاکنون انجام نشده است. تکمیل شد .

وی افزود: عدم انجام تعهدات پیمانکار، شرایط سخت اقتصادی و افزایش ده ها درصدی مصالح و حقوق، تکمیل و بهره برداری از یکی از بزرگترین میدان های میوه و تره بار کشور را به تاخیر انداخته است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار ساری با بیان اینکه پیمانکار جدید در حال حاضر مشغول به کار است، گفت: وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر که به منظور تسریع در کار با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و تنی چند از مسئولین شهرستان و بخشداری برگزار شد، مقرر شد اقداماتی برای تسریع در تکمیل این پروژه انجام شود. با مشارکت مقامات دولتی

این مسئول ادامه داد: مقرر شد با توجه به آماده سازی زمین و آسفالت جاده با هماهنگی فرمانداری از سوی دستگاه ها برای پیشبرد کار کمک شود.

فهروران گفت: البته یکی از مشکلات این حوزه جانمایی و راه اندازی پمپ بنزین ها و CNG بود که در این زمینه از سوی معاونت عمرانی منطقه قول داده شد.

وی گفت: برای تکمیل و تکمیل این پروژه با جدیت تلاش می کنیم و البته تامین منابع مالی برای ادامه این پروژه یکی از چالش های اساسی است.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار شهرستان ساری گفت: تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان که تمام آن توسط سلول داران تامین شده است برای این پروژه هزینه شده است و تا اتمام این پروژه اگر انجام دهیم. قیمت جهش نکنیم، 40 میلیارد تن دیگر مورد نیاز است.

این مقام مسئول تاکید کرد: پروژه تاکنون حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 25 درصد مابقی شامل 8 درصد تکمیل اتاق و 17 درصد آماده سازی محل برای تکمیل ساخت و ساز و تکمیل فاز اول میدان مورد نیاز است.

فهروران افزود: بر اساس قراردادی که بین ما و پیمانکار منعقد شده است، اگر با تورم و مشکلات خاصی مواجه نشویم، این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و حتی پیش بینی شده بود که در صورت اتمام کار سلول ها تحت پوشش قرارداد، در حین و پس از انتقال کار می کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در تامین اعتبار مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم از اعضا کمک بگیریم تا پیمانکار پروژه در موعد مقرر کار را تحویل دهد.

رئیس میدان مرکزی میوه و تره بار ساری خاطرنشان کرد: زمین این پروژه در زمینی به مساحت 21 هکتار خریداری شد که 7 هکتار آن برای فضای بار و مابقی برای انبارهای سردخانه، دفاتر حمل و نقل و غیره است. امکانات جانبی

این مسئول یادآور شد: میدان بار نو ساری دارای 155 غرفه است که در فضای وسیع و به دور از ترافیک شهری خارج از شهر خدمات گسترده ای را به متقاضیان در مرکز مازندران و شهرهای همجوار ارائه خواهد کرد.

فهرآوران در پایان گفت: از همه شهروندان مرکز استان به دلیل طولانی شدن پروژه و تحمل ترافیک آزاردهنده در این سال ها صمیمانه عذرخواهی می کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر از محل فعلی به مکان جدید حرکت کنیم. بعد از پروژه.”

در هر صورت اجرا و تکمیل پروژه احداث باغ مرکزی ساری که یکی از بزرگترین باغات کشور است وارد پانزدهمین سال خود شده است. اما از یک سو این تقاطع آزاردهنده جاده ای سال هاست که نه برای مرکز استان و از منظر مسافران عبوری زیبا بوده و نه تحمل آن برای مردم محلی آسان است. اما نباید از نظر دور داشت که تامین اعتبار چند ده میلیاردی این پروژه بدون حمایت دولتی و با دست خالی از سهامداران کار بسیار سختی است که نیازمند حمایت و مشارکت جدی مسئولان ارشد استانی برای تسریع در اجرای پروژه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید