استخدام فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه تا پایان اسفندماه / بابت مشکل پیش آمده در بحث قطعی آب شرب از مردم هرسین عذرخواهی می کنم.

ساعت: 23:06
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793985

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

علی رضایی گفت: پیشرفت فیزیکی فاز 2 پتروشیمی کرمانشاه تا پایان اسفند با نصب تجهیزات تخصصی جذب با اولویت رشته های شیمی، شیمی، برق و صنایع به 70 درصد می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیوانگا، علی رضایی امشب در پاسخ به سوال خبرنگار دیوانگا درباره وضعیت معیشتی مردم و لزوم ارائه راهکارهایی برای ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه. 12 میلیون تن که با این حساب حدود 90 درصد کارمندان زیر خط فقر هستند، در جلسه ای که برگزار کردیم، رئیس جمهور گفت واقعیت این است که دستمزدها پایین است و باید افزایش یابد، اما سوال این است که با چه بودجه ای؟

وی افزود: در حال حاضر دولت با کسری بودجه پانصد هزار میلیاردی مواجه است اما به آینده امیدواریم و باید فضای امید را در جامعه ایجاد کنیم، وضعیت بورس نیز با مشوق های ایجاد شده در حال بهبود است. دولت.”

نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: در 100 روز پایانی عمر دولت آیت الله رئیسی هنوز برای قضاوت زود است، دفاع نمی کنم، اما انتقاد هم داریم. کسری بودجه داشته باشیم 1401 آیا اگر این دغدغه های مردم به ویژه اقشار ضعیف و متوسط ​​برطرف شود، رای می دهیم؟

رضایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت تامین آب شرب طولانی مدت در هرسین گفت: در خصوص تامین آب شرب طولانی مدت در هرسین اقداماتی در یکی از روستاهای هرسین انجام شد، جلساتی در این خصوص برگزار شد. خوب اما اهالی روستا تحت تاثیر و تشویق عده ای قبول نکردند و در نهایت در جایی دیگر که ایرادی ندارد از روز پنجشنبه با ایجاد امکانات در منطقه کار حفر چاه را آغاز می کنند. .

وی افزود: بودجه حفر چاه، احداث خطوط انتقال و بودجه تصفیه خانه تامین شده است.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه شبکه آبرسانی هرسین فرسوده است و رایزنی ها و پیگیری هایی صورت گرفته است که البته اعتبارات کافی را نیز در نظر گرفته اند. خدای ناکرده مشکل آب شرب و لوله کشی حل شود.»

رضایی در پاسخ به سوالی درباره تکلیف کارخانه تراکتورسازی و مکان آن گفت: برای تراکتورسازی مجوز گرفته شده و در شرق استان در قالب کنسرسیومی متشکل از سه بانک در حال بررسی است. باید به او اعتبار می داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیوانگا در خصوص علت حذف سرایدار از مدارس و عواقب آسیب رساندن به اموال و بیت المال مدارس، گفت: متاسفانه این مشکلات در حذف مراقبین از مدارس سراسر حوزه وجود دارد و امروز شاهد هستیم که ما به دفعات شاهد هستیم. هزینه حذف بیننده را از دست داد.

وی افزود: فشار داریم که این موضوع در مجلس مطرح شود و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

نماینده حوزه انتخابیه هرسین سنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که سهم شهرستان از ارزش افزوده صنایع چقدر است و آیا دنبال حق الودگی برخی صنایع برای شهرستان هستید، گفت: من هستم. در سال مالیات بر ارزش افزوده و صنایع آلاینده باید توجه داشته باشیم که هیچ فشاری به مردم وارد نمی شود.

رضایی گفت: از سوی دیگر از مدیر کارخانه های منطقه تقاضای پرداخت عوارض و مالیات صنایع منطقه هرسین را داریم.

وی افزود: در حدود 12 شهر دنیا در مجموع 37 معدن فعال وجود دارد که یک ریال کمکی به هرسین نمی کند و در مورد صنایع آلاینده هم برای آن تلاش می کنیم چون درآمد میلیاردی دارند ما داریم. مشارکت در حل مشکلات شهرستان هرسین.

نماینده مردم هرسین در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اشتغال در هرسین خاطرنشان کرد: تا پایان اسفندماه پیشرفت فیزیکی فاز 2 پتروشیمی کرمانشاه به 70 درصد می رسد. خدای نکرده در خرداد و اردیبهشت بتوانیم کار را شروع کنیم و بخشی از دغدغه های خانواده ها برطرف شود.

رضایی افزود: متاسفانه مهاجرت از شهرهای کوچک مانند هرسین به شهرهای بزرگی مانند تهران افزایش یافته است. این به مشکلاتی منجر شد. اگر در منطقه شغل و کارخانه وجود دارد، دلیلی برای مهاجرت وجود ندارد.»

وی در خصوص توسعه روستاها و اهمیت ساماندهی راه های روستایی افزود: راه هرسین و نیروی انتظامی با اجرای این طرح حدود چهار کیلومتر تپه با مساعدت راهداری استان کرمانشاه و کنگاور بازگشایی شد و تنها مسیرهای راهداری باقی مانده است. آسفالت کار می کند

نماینده حوزه انتخابیه هرسین صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: دو خطه نورآباد به خرسون نیز در بودجه کل کشور تعریف شده است. مبلغ این پروژه اعلام شده اما تخصیص داده نشده است.

رضایی افزود: مسیر بیستون تا سنقر 10 کیلومتر از سنقر است و مدارک را ارائه کردیم. به دلیل ریسک بالای مسیر، آقای وزیر دستور دادند که از هرسین شروع شود و هم اکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 60 میلیارد برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت ساخت درمانگاه تامین اجتماعی هرسین افزود: در بحث درمانگاه تامین اجتماعی مجوز 4 درمانگاه برای استان کرمانشاه صادر شد که 3 مورد آن مربوط به حوزه انتخابیه هرسین سنه و کنگاور است. 15 میلیارد تومان برای این هدیه به مردم هرسین در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید