عذرخواهی از مردم بابت کوتاهی ها/ اصرار بر اشتباهات گذشته و گوش ندادن به صدای اصلاح طلبان راه اتلاف مال و ملت است.

عذرخواهی از مردم بابت کوتاهی ها/ اصرار بر اشتباهات گذشته و گوش ندادن به صدای اصلاح طلبان راه اتلاف مال و ملت است.

روز جدید: رئیس بنیاد نادژدا ایران بر ضرورت آسیب شناسی در چهار دهه اخیر انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: مسئولان نظام با تواضع به خاطر برخی کوتاهی ها و کم کاری ها از مردم شریف ایران عذرخواهی می کنند و به آنها هشدار می دهند که در مسیر اشتباه قرار گرفته اند. اصرار بر اشتباه گذشته و نشنیدن صدای اصلاح طلبان راه اتلاف مال و ملت و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و فرصت دادن به دشمنان و بدخواهان است.

متن یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب و شهدای انقلاب را گرامی می دارم. اصلاحات به تدریج بسته شد، اصلاح طلبان و آزادیخواهان به زندان افتادند، سانسور شدیدی بر مطبوعات اعمال شد، صدای مخالفان و منتقدان حکومت با گستاخی نادیده گرفته شد و با کمک یک دستگاه تبلیغاتی بلند سعی کرد صدای مردم را نشنود. اقشار مختلف ملت در خفا راهبرد استبدادی پهلوی و بسته شدن راه اصلاحات تدریجی برای اقشار مختلف ملت، نخبگان، تجددخواهان، عدالت خواهان و… دیری نپایید. روح تاریخ اسلامی ایران با عنوان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ابزار کهنه استبداد پهلوی و توسعه نامتوازن پهلوی را برچیده می‌کند.

هر یک از این شعارها پاسخی به فقدان گفتمان بزرگ رژیم پهلوی بود. استقلال ارتجاع در برابر وابستگی شدید به بیگانگان، آزادی عکس العمل در برابر انسداد سیاسی کشور و جمهوری اسلامی، نظام مطلوب انقلابیونی بود که رهبر معظم انقلاب، جمهوری مانند سایر جمهوری ها و مزین به منش اسلامی بود. برای غلبه بر ضعف جمهوری های دیگر، پوچی معنویت و دین را تئوریزه کرد.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان پارادایم برگرفته از انقلاب 57 چاره ای جز بازگشت هر روز به اصول سازنده گفتمان انقلاب در همه حال و موفقیت در مواجهه با موانع ندارد. بدیهی است که گفتمان انقلاب از بدو شکل گیری و تأسیس به دلیل استقلال طلبی مورد هجمه مداخله جویان خارجی قرار گرفته است. راه مقابله موثر با توطئه های خارجی همچنان از وحدت دولت و ملت است. اگر عامل انقلاب وحدت کلمه است، باز هم عامل دیگر انقلاب وحدت کلمه است; وحدتی که در آن دولت نماینده مطالبات تاریخی ملت و مبتنی بر اصول، ارزش ها و مبانی انقلاب باشد.

از سوی دیگر، امروز دستاوردهای انقلاب در سطوح مختلف برای اقشار مختلف و فراتر از آن برای کشورهای دوست و متخاصم غیر قابل انکار است. همچنین برخی انحرافات از این اصول که از همان ابتدا بر نظام تحمیل شده بود در ایجاد برخی نارسایی ها، کاستی ها، عقب ماندگی ها و توسعه نیافتگی ها نقش داشت. برای حرکت به سمت وضعیت مطلوب و غلبه بر این مخاطرات بیش از هر زمان دیگری نیاز به آسیب شناسی همه جانبه با محوریت منافع ملی و تعادل در اصول انقلاب است.

در ابتدا پیشنهاد می کنم مسئولین نظام با تواضع از مردم شریف ایران بابت برخی کوتاهی ها و کاستی ها عذرخواهی کنند.

من به نوبه خود از مردم محترم ایران به دلیل قصور احتمالی در دوران مسئولیتم عذرخواهی می کنم. من معتقدم یکی از چالش های پیش روی دولت عدم صداقت و شفافیت با مردم است. عدم صداقت با ملت ایران در 4 دهه اخیر گاه آسیب جدی به توسعه و پیشرفت ایران وارد کرده و هزینه هایی را برای کشور و ملت به همراه داشته است. در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پرکردن شکاف بین دولت و ملت، به ویژه اعتمادسازی بین مردم و مسئولان که در چند دهه اخیر به شدت آسیب دیده است، بیش از هر زمان دیگری ضروری است. حرکت منطق اقلیت به روش و رویکرد دموکراسی مورد نظر رهبر فقید انقلاب اسلامی، حرکت داستان های ناسازگار با حقوق شهروندی، به روز رسانی گفتمان انقلاب، انطباق مصالح نظام با مصالح کشور و بازگشت ملت به دادگاه رهبر فقید انقلاب بر اساس رای ملت و نقد اشتباهات چهار دهه اخیر، راهبرد درست و تضمین کننده امنیت، توسعه، پیشرفت و تقویت جمهوری اسلامی ایران است. خواستار رویکرد عقلانی به گفت و گوی ملی برای همه حامیان انقلاب است تا با اتحاد و همدلی راه را به روی کسانی ببندند که آرزوهای شومی از تجزیه و تجزیه ایران اسلامی داشتند. با تأسف باید بگویم گام نهادن در دگراندیشی، اصرار بر اشتباهات گذشته و سرپیچی از صدای اصلاح طلبان، راه از دست دادن مال و ملت، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و توانمندسازی دشمنان و بدخواهان است.

فرض بر این است که همگان به ویژه نهادهای مختلف حکومتی برای تقویت وحدت ملی و غلبه بر خطرات احتمالی، توانمندی‌های متنوع ایرانی و اسلامی را در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تحکیم کنند. امروز غنی سازی وحدت ملی بر اساس دستاوردها و دانش نخبگان در عرصه های مختلف، تجربیات گذشته و بازخوانی اصول انقلاب 57 و اصلاح رویکردها تنها راه حل مشکلات ملت و ملت است. کشور.

دیدگاهتان را بنویسید