کیهان: دلیل حمایت اصلاح طلبان از نامه لاریجانی به هیات امنا رای ندادن همتی است!

کیهان: دلیل حمایت اصلاح طلبان از نامه لاریجانی به هیات امنا رای ندادن همتی است!

روز جدید کیهان نوشت: اخیرا نامه محرمانه هیئت امنا به آقای لاریجانی (در مورد دلایل رد صلاحیت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری) و پاسخ ایشان به این نامه در فضای مجازی منتشر شده است.

سوال اینجاست که چرا و چگونه نامه محرمانه هیات امنا به یک نامزد از رسانه های خارجی می آید؟ اما سوال مهم این است که تندروهای غربی و مدعیان دروغین اصلاحات و اعتدال چه قصدی برای پنهان شدن پشت موضوع آقای لاریجانی دارند؟

آنها همان طیفی هستند که بعد از پخش برنامه های آموزشی مانند «هویت و کنفرانس برلین» و …. در تلویزیون جمهوری اسلامی در آن زمان و در خیابان شعار «تلویزیون لاریجانی تعطیل شود» را سر دادند. لاریجانی همچنین از توافق نامتعادل روحانی با تروئیکای اروپایی در قالب قراردادهای سعدآباد-پاریس-بروکز (دولت اصلاحات) انتقاد کرد و گفت: «می چرخیدیم و شیرینی می گرفتیم». تندروهایی که به این دلایل مدعی اعتدال و اصلاحات هستند، از لاریجانی کینه داشتند، اما به تدریج از اواسط دهه 80 احساس کردند که می توانند به لاریجانی نزدیکتر شوند و از ظرفیت آن استفاده کنند و درگیری بین مجلس به رهبری لاریجانی و دولت به اوج خود رسید. از احمدی نژاد حمایت و همکاری با روحانی در ماجرای برجام و مصوبات بعدی دولت وی.

علت قرار گرفتن این طیف در پشت موضوع آقای لاریجانی را باید در شکست مطلق این طیف در انتخابات امسال جستجو کرد. این طیف
از خاتمی، کروبی، جهانگیری و… تا 16 گروه اصلاح طلب، در انتخابات گذشته از آقای همتی حمایت کردند اما نتوانستند بیش از 2 میلیون و 443 هزار و 387 رأی (حدود 8 درصد از کل آرای ماخوذه) در مقابل 18 میلیون و 21 هزار و 945 رأی به دست آورند. رای، آزمونی جدی برای پذیرش آنها از سوی مردم بود.

دیدگاهتان را بنویسید