استقبال از حذف قوانین دست و پاگیر بانکی/ همبستگی دولت و ملت بهترین ضامن پیشرفت کشور است


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806325

حذف هفت حساب بانکی برای گرفتن وام ساده یکی از بهترین اقدامات تیم اقتصادی دولت در شرایطی است که برای گشایش زندگی نیاز به مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; سازماندهی مجدد سیستم بانکی در دولت کریمه را به خوبی احساس می کنیم، سیستم مسلط بانک ها با همه قوانین دست و پاگیر به مانعی برای عدم توجه به مسئولیت های اجتماعی و مشتری مداری تبدیل شده است.

وضع قوانین متعددی برای اخذ وام های ارزان قیمت به چالشی برای شهروندان تبدیل شده است، چرا که سردرد سپرده گذاری از یک سو و یافتن ضامن های قابل اعتماد از سوی دیگر بر لفاظی ها افزوده است.

لغو قوانین دست و پا گیر برای تسهیل امور روزمره جامعه یکی از اقدامات موثر دولت کریمه محسوب می شود چرا که برای پیشرفت در جامعه باید موانعی را که زمینه ساز توسعه است را از بین ببریم.

ساماندهی نظام بانکی یک درخواست عمومی است

حسین معتمدی شهروند بندرعباسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: ساماندهی نظام بانکی یکی از مطالبات جدی مردم است.

معتمدی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت فعلی به ویژه در حوزه اقتصادی در حال انجام است، گفت: یکی از این اقدامات را می توان حذف ضامن های بانکی پیش بینی شده دانست.


59ad00a6 14a5 467f a44e 324bf4f89413 خبر خاکستری



این شهروند بندرعباسی با اشاره به اینکه از جامعه فرهنگی کشور هستم، تصریح کرد: پیش از این برای دریافت وام با سقف 20 میلیون تن علاوه بر فیش و نامه تکلیف حقوق، باید کارمند معتبر معرفی می کردیم یک نفر به 50 میلیون تن وام نیاز داشت، علاوه بر شرایط قبلی باید ضامن دیگری هم ارائه می کرد.

معتمدی افزود: وقتی یک کارمند می تواند خودش باشد و حقوق و دستمزدش بهترین ضمانت برای یک موسسه اعتباری است، دیگر نیازی به این همه سنگ اندازی نیست.

سپرده گذاری بابت وام بر مشکلات مردم افزوده است

زهره شرفی یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی نیز گفت که در سفرهای مختلف به بانک های مختلف موفق به دریافت وام نشده و مشکلات جزئی برای مردم ایجاد کرده است.


8c1b30c5 d85b 4dae b013 9934e4757439 خبر خاکستری



این بانوی بندرعباسی گفت که اگر متقاضی پرداخت کرده باشد برای دریافت وام هدایت نمی شود. و پیگیر باشید

وی لغو برخی قوانین دست و پا گیر بانکی در وام دهی به دهک های دولتی واجد شرایط را اقدامی موثر دانست و گفت: امید اقتصادی مردم در شرایطی که برای دریافت تسهیلات نیاز دارند زنده شده است.

در هرمزگان حذف ضامن وام های زیر 100 میلیون تن در حال انجام است.

مهدی دوسین مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استانداری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و دستور ویژه وزیر اقتصاد و بر اساس بخشنامه جدید وزارت اقتصاد. اقتصاد، در حال حاضر در هرمزگان اعمال می شود و بانک ها موظف به رعایت این بخشنامه هستند.


40cde6f8 b2b4 4965 b540 93aeb8fc72e8 خبر خاکستری



نماینده وزیر اقتصاد در استان هرمزگان افزود: در طرح حذف ضامن که در مرحله اول شامل کارکنان دولت، بازنشستگان و بازنشستگان می شود، بانک ها موظفند برای دریافت وام زیر 50 میلیون تن و تنها 50 تا 100 میلیون تومان برای متقاضیان وام دریافت گواهی کسر حقوق علاوه بر چک یا سابقه دستور وام گیرنده.

یک طرح اعتبار سنجی جایگزین تضمین شده است

دوسین افزود: در این طرح اعتبار سنجی اعتبار جایگزین ضامن می شود و متقاضیان اعتبار باید برای تعیین میزان اعتبار خود با سامانه رتبه بندی اعتباری www.mycredit.ir تماس بگیرند که در صورت A و B بودن رتبه اعتباری متقاضی می توانند بدون ضامن اقدام کنند. برای وام خود اقدام کنید.


c51f8180 2751 478f a85d 76c31691d90f خبر خاکستری



مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: حذف ضامن به معنای ایجاد این تصور و تعبیر نیست که از امروز «همه» افراد جامعه می توانند وام بگیرند چرا که معیارهای پرداخت تسهیلات تغییر نکرده و بودجه و اعتبار تعیین می شود. تنها تفاوت این است که هرکسی طبق روال معمول قانون بانکداری حق دریافت تسهیلات دارد، دیگر نیازی به ارائه ضامن رسمی برای وام خرد نیست و گواهی کسر حقوق کفایت می کند.

رئیس شورای هماهنگی وزارت اقتصاد در استان هرمزگان گفت: 13 بانک ملی ملی و نیمه دولتی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، توسعه تعاون، تجارت، ملت، صادرات، رفاه، مهر ایران و پست بانک مشمول این طرح می شوند و متذکر می شوند که متقاضیان می توانند در صورت تایید اعتبار وام بدون ضامن وام خود را دریافت کنند.

در رابطه با قانون ابلاغ هیچ شرط جدیدی از سوی بانک ها پذیرفته نمی شود

دزین با بیان اینکه در چند روز اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه برخی بانک ها حذف ضامن در قبال سپرده یا انسداد بخشی از مبلغ وام یا شرط حقوق بالای 10 میلیون تن را تخلف تلقی کرده اند، تصریح کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده در صورت هرگونه تخلف با بازرسی خود بانک یا بازرسی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تماس گرفته و شکایت خود را ثبت نمایید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید