جزئیات حذف ضامن از وام های بانکی

جزئیات حذف ضامن از وام های بانکی

روز جدید : اعلام وزیر اقتصاد و دارایی درباره مهلت های حذف ضامن از وام های بانکی نشان می دهد که این موضوع از هفته آینده در بانک های دولتی مطرح می شود.

احسان هندوزی در خصوص حذف ضامن از سازوکار بانکداری خرد گفت: در حال حاضر اراده قوی برای بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و رتبه بندی روزهای آینده وجود دارد. مشمولان، مستمری بگیران و کسانی که مدارکشان ثابت کند می توانند حق بیمه را بازپرداخت کنند، بدون ضامن، تسهیلات را پرداخت می کنند.

وی افزود: پس از اجرایی شدن این موضوع و آغاز آسیب شناسی ها، چند ماه بعد برای تسهیلات اعتباری با نرخ سود بالاتر، سامانه اعتبارسنجی و اخذ وام بدون ضامن و ضمانت اجرا می شود.

یاسر مرادی، کارشناس بانکی نیز در تلویزیون گفت: با دستور رئیس جمهور تمام بانک های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد با حقوق و مستمری حقوق بگیر و مستمری با اعتبار و بدون ضامن پرداخت می شود. یا حداقل با ضامن.در سایت «50 و 100 میلیون تومان می دهند.

وی افزود: این دستور احتمالا هفته آینده اجرا می شود.

گفتنی است در جلسه رئیس جمهور با مدیران عامل بانک ها مصوب شد که وثیقه با پرداخت تجهیزات خرد به مردم با اعتبار جایگزین شود و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تغییر وثیقه وام ها خبر داد. زیر 100 میلیون تومان شخصی که کارمند عادی یا حقوق بگیر در دولت باشد می تواند حقوق خود را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید