در هم تنیدگی نظام نخبگانی و نظام مدیریتی و تحقق مدیریت دانش بنیان ضامن پیشرفت کشور است.


ساعت: 20:08
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895676

رئیس پژوهش سرای مجلس با ارزیابی مثبت از برگزاری مجلس دانش آموزی، آن را فرصتی برای استفاده از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور تعریف کرد و افزود: نخبگان در کشور رسالت اجتماعی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های شورای اسلامی، مراسم اختتامیه مجلس دانش آموزی ظهر امروز (سه شنبه 15 شهریور) با حضور مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بابک نگاری رئیس کمیسیون مرکز پژوهش های مجلس، بابک حمیدیا، رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاقیت قانونگذار و جمعی از نخبگان حاضر در مجلس دانش آموزی و مسئولان مربوطه در پژوهشگاه مجلس برگزار شد.

بابک نگداری خطاب به نخبگان حاضر در جلسه گفت: با مرور تاریخ به این نتیجه رسیدیم که پیوسته شاهد نبرد حق و باطل هستیم که همچنان ادامه دارد و روابط بین مراکز قدرت و ثروت در دنیا این معنا را نشان می دهد. که پشت سر نیروهای استکباری روابط تیره‌تری نسبت به آنچه آشکار بود وجود دارد، متأسفانه محور فعالیت آنها اقتصاد و مادی‌گرایی است که معضلات جامعه امروز را مشخص می‌کند و حتی نظام علم و فناوری نیز با پشتوانه بلوک‌های ثروت و ثروت کار می‌کند. قدرت .

وی ادامه داد: این بلوک‌های ثروت و قدرت مسیری را تعیین می‌کنند که همه نویسندگان جهان بر اساس آن مقاله می‌نویسند، غافل از اینکه در پازل طراحی شده توسط آنها حرکت می‌کنند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی تصریح کرد: سامانه انتشارات علمی را در کشور راه اندازی نکرده ایم و بر اساس نظام بین الملل در این زمینه کار می کنیم. از سوی دیگر، متأسفانه قدرت‌های بزرگ نیز رسانه‌ها را کنترل می‌کنند و از طریق آن حکومت می‌کنند، جایی که برخی از نخبگان با بی‌توجهی به نیازهای کشور، تصمیم به مهاجرت به بلوک‌های ثروت و قدرت حاکم بر جهان می‌گیرند. فعال هستند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم زمانی که راه خود را انتخاب می کنیم باید بر اساس اصالت راه را انتخاب کنیم و در این جبهه بایستیم، هرچند ممکن است آسایش جبهه استکبار بیشتر باشد و در جبهه حق مشکلاتی وجود داشته باشد.

نیژدری یادآور شد: نخبگان در کشور رسالت اجتماعی دارند، بنابراین نباید به ظواهر جبهه استکبار توجه کنند، اهمیت حضور نخبگان در مدیریت کمتر از صنعت نیست و اگر موانعی بر سر راه فعالیت آنها وجود دارد، باید تلاش کنیم تا حضور آنها در عرصه های اجتماعی به حداکثر برسد، این موانع را برطرف کنیم زیرا اکثر نخبگان کشور علاقه مند به ارائه خدمات و رفع مشکلات هستند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی افزود: اندیشکده ها زیستگاه های مناسبی برای بهره برداری از ظرفیت نخبگان برای حل مشکلات کشور هستند که با هر رویکردی می توان از آنها برای حرکت به سمت اصلاح کشور استفاده کرد.

وی در ادامه خطاب به مسئولان، مدیران و جریان های مختلف سیاسی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کنونی اداره کشور نیازمند درهم تنیدگی شبکه نخبگان هستیم و نیاز به مدیریت دانش بنیان کمتر از این نیست. صنعت دانش بنیان در حالی که حق داریم ما نمی خواهیم کشور را با آزمون و خطا بدون تجربه و دانش مدیریت اداره کنیم و باید به این نکته توجه کنیم که مدیریت پیچیده ترین دانش دنیای امروز است که باید آن را انجام دهیم.

نگاری تصریح می کند: لوکوموتیو انقلاب بر اساس عقلانیت انقلابی حرکت می کند و در سه جبهه التقاط جهانی، حصار و استکبار می جنگد، اما عده ای در جبهه با افراط گرایی رادیکال از مردم و انقلاب فاصله می گیرند و برخی در جبهه. غربی‌های افراطی قرار می‌گیرند و عده‌ای با ابزارهای مختلف دشمن گشایی در جبهه استکبار قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اندیشه امام خمینی (ره) مبنی بر مبارزه با استکبار، ظلم ستیزی و کفر ستیزی بر اساس عدالت و معنویت باید سرلوحه اقدامات نخبگان کشور باشد. مسئولان، بیان کردند: مسئولان باید نخبه باشند فرهنگ سازی باید به گونه ای در دستور کار قرار گیرد که به انقلاب وفادار باشند و از کشت حمایت نکنند، همچنین ارزیابی عملکرد مسئولان در این اداره، باید تحمل شود. در نظر گرفتن شاخص همپوشانی بین افراد فهرست بنیاد ملی نخبگان و مدیرانی که فاقد ظرفیت اداره ادارات تحت پوششی هستند که استفاده می کنند.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان و کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیته منتخب بر اساس ضوابط علمی و از کمیسیون کشاورزی و آب به عنوان کمیته منتخب در عرصه عمومی شبیه سازی شده تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید