جدایی توتولو با عطایی در تیم ملی والیبال شبهه ها را به وجود آورد/ ستاره ها خسته هستند; ما با انگیزه های مختلف آمریکا را شکست دادیم


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1878727

اعتماد به مربی ایرانی چیز بدی نیست و باید این فرصت را به مربی ایرانی می دادیم.

مربی و کارشناس والیبال کشورمان گفت: دلیل حضور و برکناری توتلو باعث ایجاد تردید شد و فدراسیون و سرمربی باید برای عموم مردم والیبال مشخص کنند.

محمد ترکاشوند مربی و کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا درباره اولین حضور در لیگ ملت ها با کادر فنی ایران گفت: سرمربی ایران با روحیه وارد باکس شد. جوانان و تغییر نظام و ما باید به آن زمان مناسب بدهیم. اگرچه اکثر بازیکنان امروز تیم جوانان شاگرد عطایی بودند، اما باید به او فرصت داد تا با تیم های جهانی آشنا شود.

وی با بیان اینکه بعد از چند بازی و بعد از بازی با آمریکا به نظر می رسد عطایی ترکیب نهایی و ساختار مورد نظر خود را پیدا کرده است. در بازی های هفته اول آن اقتدار نبود، اما بازیکنان باید حضور داشته باشند و برای این کار به زمان نیاز داریم.

ترکاشوند همچنین گفت: این تغییر نسل را باید از جایی انجام می دادیم و زمان قبلی با دیگر بازیکنان گذشته گذشته است. اعتماد به مربی ایرانی چیز بدی نیست و باید این فرصت را به مربی ایرانی می دادیم. ایرانی ها در رده پایه خوب کار کردند و همین بازیکنان در رده ملی هم درخشیدند اما اگر از این شانس استفاده نشود ادامه کار سخت می شود.

وی با تاکید بر عدم استفاده از دستیار خارجی در کادر فنی خاطرنشان کرد: مواقعی سرمربی ذوق و سلیقه استفاده از مربی خارجی را دارد و نه یک بار. بستگی به نظر سرمربی دارد اما باید در مورد دلیل حضور توماس توتولو و اخراج او شفاف سازی شود. چرا قبل از حضور در تیم ملی سنگ نمی شکنی؟!

ترکاشوند در این خصوص تصریح کرد: چرا توتلو وسط کار رفتند یا به توافق نرسیدند؟ این سوال شبهاتی را ایجاد کرد و فدراسیون و سرمربی باید برای مخاطبان خاص والیبال شفاف سازی کنند. باید مشخص شود قرارداد چه شد، توتولو حرفه ای بود و چرا صحبت نکردند؟!

این کارشناس والیبال ایران با اشاره به عملکرد سینوسی تیم ملی اذعان داشت: در لیگ جهانی باید ماهانه 15، 16 بازی انجام دهید و هر هفته مسافت های طولانی را تا یک کشور طی کنید. تیم های دیگری مانند برزیل و حتی آمریکا مردد بودند و این طبیعی است. هر چند از تمام پتانسیل خود استفاده نکردیم و مصدومیت داشتیم.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: بازی با آمریکا برای ما متفاوت بود و به دلیل مسائل سیاسی با انگیزه خاصی آنها را شکست دادیم. سرمربی تیم به دلیل فشار افکار عمومی نمی تواند ریسک زیادی بکند و اکثر بازیکنانش را مدام رها می کند و همین موضوع باعث خستگی چند ستاره مانند عبادی پور و اسماعیل نژاد شده است.

سرمربی والیبال بالاخره گفت: بازیکنان جوان و جدید برای اولین بار است که از لیگ ملت ها استرس دارند. در نتیجه از نیمکت کمتر استفاده شد و امتیازات در امتیاز مسابقه از دست رفت. زمین باید طوری بازی شود که بازیکنان به مرز بلوغ برسند و اعتماد به نفسشان افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید