نیاز به تغییر مدل های مدیریتی در کشور داریم/ پرداخت مزایای کارکنان احتیاط می خواهد


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840921

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما مردمی است، گفت: شعار دولت سیزدهم دولت مردمی است و باید الگو را تغییر دهیم. دولت، زیرا دولت ما بسیار بروکراتیک است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; میثم لطیفی ظهر امروز در جلسه هیات مدیره و هیات توسعه مدیریت استان زنجان در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدا گفت: .

وی با بیان اینکه همه پیروزی ها در سایه توکل به خداوند متعال است و چیزی جز این نداریم گفت: اگر جنگ تحمیلی باید با توانایی های عادی انجام می شد، چیزی به دست نمی آید، اما وقتی خمینی (ره) را دارم بسیج و استفاده کنید. توانمندی های مردم، توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شویم.

لطیفی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما مردمی بوده است، افزود: شعار دولت سیزدهم دولت مردمی است و باید مدل حکومت را تغییر دهیم زیرا دولت ما بسیار بروکراتیک شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کار کشور با اشاره به 2.5 میلیون شاغل در کشور گفت: حقوق کارکنان به وضوح در حال افزایش است اما در عمل اینگونه نیست و در واقع هزینه ایجاد و به مردم تحمیل می کنیم. “

وی با تاکید بر اینکه باید مدل ها و راهبردهای حکمرانی را تغییر دهیم چرا که در غیر این صورت باید به جیب مردم برسیم، گفت: باید به سمت الگوهای حکومتی ایرانی-اسلامی بر اساس قرآن کریم، نهج البلاغه و سنت علوی حرکت کنیم. نبوی است

لطیفی با بیان اینکه الگوی حکومتی ایرانی-اسلامی دارای سه مولفه است، خاطرنشان کرد: این مولفه ها شامل عدالت، رشد و بهره وری و رضایت اجتماعی است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه انصاف در اشتغال، توزیع امکانات، قدرت، جبران خدمت و شایسته سالاری باید رعایت شود، افزود: در مولفه بهره وری و رشد باید به واقعیت این است که طبق آموزه های دینی و اسلامی ما به رشد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه رضایت عمومی و رضایت مردم عادی مولفه بعدی الگوی حکومتی ایرانی اسلامی است، ادامه داد: رضایت خداوند نیز در گرو رضایت عمومی است که باید در الگوی حکومتی دیده شود، در حالی که رضایت عمومی مقدم بر رضایت است. از خواص

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و کار کشور گفت: زمانی که ما وارد دولت شدیم آمار و اطلاعات دقیقی از کارکنان دولت وجود نداشت در حالی که بدون داده و اطلاعات نمی توانیم مدیریت کنیم بنابراین مجبوریم. مدل.

وی با اشاره به عرضه نان به روش جدید به صورت پایلوت در زنجان، گفت: حتی اگر با این روش و سیستم نان را به صورت رایگان به مردم عرضه کنیم باز هم ارزشش را دارد چرا که روش قبلی منجر به بسیاری از موارد شد. فساد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه امسال سه وظیفه را در حوزه اداری و استخدامی دنبال می کنیم، گفت: اولین قدم جذب نخبگان انقلابی و جوان در دستگاه های اجرایی است. متاسفم.

وی دومین اقدام را جابجایی بین بخشی و بین استانی کارکنان کشوری دانست و افزود: در برخی استان ها با کمبود نیروی کار و در برخی دیگر با مازاد نیروی کار مواجه هستیم که این امر در حال بازگشت به جذب نیرو و بین حوزه ای و بین المللی است. نقل و انتقالات استانی در قانون بودجه امسال نیز پیش بینی شده است.

لطیفی با بیان اینکه تورم و بی عدالتی در پرداخت ها مردم را نگران می کند، خاطرنشان کرد: گام سوم این است که کار را روی مابه التفاوت حقوق کارمندان شروع کرده ایم، البته احکام کارمندان ادارات مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و مشکل اصلی دستگاه ها مزایای زیادی را پرداخت می کنند، در حالی که دستگاه های دارای محدودیت اعتباری نمی توانند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه حقوق و مزایا که از 9 خردادماه در اختیار همه مردم قرار می گیرد، افزود: اتفاق مهمی که در قانون بودجه امسال وجود دارد این است که یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای همه کارمندان کشور ایجاد می کنیم. یک حساب مجازی برای همه کارمندان. «امکان تعیین تمام ورودی ها و پرداخت ها به حساب ها وجود دارد.

لطیفی گفت: ده ها عنوان در زمینه پرداخت مزایا علاوه بر حقوق کارکنان وجود دارد که باید در این زمینه لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید