سهمیه بندی برخی نمایندگان و سازش ها خلاف اصول است/ تغییر قطار مدیریتی کشور باید در جریان حرکت اتفاق بیفتد.

ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798533

نظری گفت: اینکه برخی نمایندگان به صورت انفرادی مطالبه یا نیاز به مشارکت دارند یا در معاملات به مدیر فشار وارد می کنند از مواردی است که مغایر با اصول گفته شده و اعلام شده ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا نظری نماینده خمینی در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی درباره انتقاد از دخالت برخی نمایندگان در پرونده های اجرایی و انتصابات گفت: در سالی که رئیس مجمع نمایندگان منطقه بودم به ویژه در زمان تغییر دولت صراحتاً نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم که نمایندگان استان دخالت نکنند. در عزل و انتصابات.» این در اختیار قوه مجریه است، آنچه عادی بود مورد مشورت نمایندگان قرار گرفته است و ما همچنان به آن معتقدیم.

رئیس سابق مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: در جلسه تکریم و معارفه استاندار مرکزی نیز تصریح کردیم که تغییر استانداران بر عهده قوه مجریه و دولت است و نمایندگان نظر خود را دارند.

نظری بیان کرد: اگر استاندار بخواهد در مورد نمایندگان یا مجمع نظری منعکس شود این موضوع منافات با عدم تداخل ندارد و اگر مشاوره درخواستی را به عنوان مشاور به استاندار ابلاغ کرده باشیم.

نماینده مردم خمین گفت: اینکه برخی نمایندگان به صورت انفرادی مطالبه یا نیاز به مشارکت دارند یا به مدیر معاملات فشار وارد می کنند از جمله مواردی است که با اصول گفته شده و گفته شده ما مغایرت دارد چرا که ما رسماً عدم مداخله در عزل اعلام کرده ایم. و انتصابات: «ما این دیدگاه را داریم، اکنون در رفتار فردی برخی از نمایندگان مسائلی وجود دارد که بحث دیگری است.

وی افزود: اکنون در ادارات کل استان برخی از بخشداری ها نیاز به تسریع در جابجایی مدیران دارند، بنابراین نظر استاندار این است که نمی توان جلوی اداره کشور را گرفت تا همه را برچیده کرد، بلکه باید در حال حرکت در قطار باشند. تغییرات و تعمیرات صورت خواهد گرفت و از این رو در حالی که دولت بر کار نظارت دارد، استاندار نیز به فکر ایجاد تغییرات لازم است.

نظری با بیان اینکه نیاز به جابجایی معاونان استانداری وجود دارد، گفت: تغییر حکمرانی در چندین دستگاه از جمله جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، مسکن و روسای دانشگاه های استان از اولویت هاست که بخشی از آن انجام شده و برخی در دستور کار است. “

نماینده خمین در سطح بحث استانداران بود و افزود: نظر دولت این است که افراد در بخش های مدیریتی با همان مدیران سابق مواجه نشوند و حتی اگر مدیران خوبی هم باشند حداقل یک جابجایی بین همان مدیران انجام شود. معاونان استاندار، استانداران و مدیران کل بیشتر در دستور کار هستند، اما برخی اولویت بالاتر و برخی دیگر کمتر.

این نماینده خاطرنشان کرد: البته ممکن است مدیرانی هم باشند که توانمندی های لازم را داشته باشند و رضایت مردم در این حوزه ها بالا باشد و شاید جابه جایی چنین مدیرانی در دستور کار استانداری نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید