افزایش قیمت برخی داروها اصلا نباید اتفاق بیفتد / تردد مرزی باید به شدت کنترل شود

افزایش قیمت برخی داروها اصلا نباید اتفاق بیفتد / تردد مرزی باید به شدت کنترل شود

روز جدید رئیس جمهور گفت: پرهیز از تجمع و رعایت دقیق و کامل نکات بهداشتی به ویژه در مراکز مذهبی مانند امامزاده ها، حسینه ها و مساجد ضروری است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا با تشکر از استقبال مردم از تزریق نوبت سوم واکسن کرون، گفت: امروز تشخیص متخصصان پزشکی این است که تزریق نوبت سوم واکسن کرونا جان مردم را در برابر بیماری محافظت می‌کند. کرونا موثر است و مراکز تزریق واکسن باید فعال باشند تا مردم به راحتی و بدون مشکل واکسن را دریافت کنند.

رئیس جمهور یادآور شد: امروز کشور ما به دلیل همکاری های انسانی و اقدامات پیشگیرانه از نظر گسترش تاج تاج در جایگاه نسبتاً خوبی نسبت به سایر کشورها قرار دارد، اما دستگاه های مسئول باید تلاش کنند تا تردد مرزی را کنترل و اقدامات پیشگیرانه را تقویت کنند تا از این وضعیت جلوگیری شود. صدمه دیده

بر اساس گزارش‌های رسمی، سویه جدیدی از ویروس تاج‌ماهی به نام omicron ابتدا به شش کشور آفریقایی، بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و سواتینی سرایت کرد و در نهایت گزارش شد که به موزامبیک و مالاوی سرایت کرده است. در این راستا، بسیاری از کشورها ورود و خروج مسافران به این کشورها و از این کشورها را با ممنوعیت ها و محدودیت های شدید شرکتی مواجه کرده اند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به گزارش هایی مبنی بر افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی تاکید کرد: این گونه افزایش ها که رنج مضاعف این بیماری است به هیچ وجه قابل قبول نیست و نباید اتفاق بیفتد، اما وزارت بهداشت سلامت باید با جدیت آن را دنبال کند، سرعت خود را کم کنید و اجازه ندهید خرده فروشان در زمینه گرانی داروها فعال شوند.

دیدگاهتان را بنویسید