شناسایی نیاز به بازرسی برای بررسی ساختار مدیریتی/ 3000 ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل های مازندران.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909507

سیدمحمود حسینی پور گفت: همچنان در کشور دچار مشکل حکمرانی هستیم و برخی ساختارهای حاکمیتی نیاز به بازنگری دارند و نقش سازمان بازرسی در این معضل بسیار حیاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سید محمود حسینی پور صبح امروز در مراسم معارفه بازرسی کل استان مازندران در سوری اظهار داشت: استان مازندران از جنبه های مختلف استان بسیار مهمی است که افتخار و رشادت مردم این دیار از گذشته در دوران انقلاب، مقدس بوده است. حفاظت و تا امروز شاهد است این ادعاست.

وی افزود: این استان در عرصه های علمی و دانشگاهی و همچنین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اما این استان با این همه برکت از صنایع مادر محروم است و درآمد اصلی استان مالیات است.

حسینی پور تصریح کرد: اولویت اول ما توسعه کشاورزی با توجه به حساسیت امنیت غذایی است و دیدیم که جنگ اوکراین چگونه اهمیت امنیت غذایی را برجسته کرده است.

وی بیان کرد: همچنان از بحث حاکمیت در کشور رنج می بریم و برخی ساختارهای حاکمیتی نیاز به بازنگری دارند و نقش سازمان بازرسی در این امر بسیار حیاتی است.

استاندار مازندران اعلام کرد: خلاء نظارتی با وجود دستگاه های مختلف وجود دارد و به نظر می رسد نظارت ما همچنان به جای سیستماتیک، مکانیکی است.

حسینی پور اذعان داشت: دشمن به دنبال ناتوان جلوه دادن حاکمان کشور و ناتوانی مدیران کشور در حل مشکلات موجود است. بنابراین ما باید این شکاف ها را به سختی و سریع بپوشانیم.

وی تاکید کرد: در دو مقوله جنگل زدایی و زمین خواری موفق نبوده ایم و با همه اقدامات انجام شده هنوز جای کار وجود دارد و بیش از 3 هزار ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل های مازندران شناسایی کرده ایم.

استاندار مازندران گفت: مشکلات زیادی در تصمیم گیری در نوار ساحلی پس از آزادسازی سواحل وجود دارد که در این میان دستگاه های زیادی وجود دارد که موانعی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی پور تصریح کرد: نتیجه آن چیزی که در مشکل مدیریت می بینیم این است که دستگاه های نظارتی متعددی مشکلاتی را ایجاد کرده اند و سازمان بازرسی کل کشور باید برای رفع این مشکل وارد عمل شود.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نیز در این مراسم گفت: در دوره گذشته که در دوره تحول قوه قضائیه بودیم شاهد تعالی در دستگاه های مختلف قوه قضاییه به ویژه بازرسی بودیم. ژنرال .

و افزود: سازمان کنترل چک، رصد و هشدار می دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: خودنظارتی در موسسات در رسیدن به خدمت صادقانه بسیار کمک کننده است و اگر خودنظارتی به خوبی انجام نشود، ناگزیر نظارت دیگری خواهد بود.

این مسئول گفت: سازمان بازرسی مهمترین سازمان متولی تحول است و باید فرهنگ بازرسی را در جامعه توسعه دهیم.

اکبری تصریح کرد: با همه نهادهای دستگاه قضایی تعامل داریم و این تعامل خاص با سازمان بازرسی کل کشور برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر تسریع در رسیدگی به پرونده ها است و این امر در دوره تحول و کمال قوه قضاییه محقق شده است.

محمدحسن اسدی کیاپی که در خرداد ماه 1395 معرفی شده بود، امروز در هفدهم آبان ماه 1401 برکنار شد.

صدکیاپی بازرس سابق مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: در مدت مدیریت بیش از 5 سال اقدامات فوق العاده ای با مشارکت و مساعدت همکاران، مراجع قضایی و اجرایی انجام شد.

وی افزود: 18 هزار هکتار از اراضی بانک زمین در شرق مازندران که خوشبختانه با اقدامات انجام شده حدود 12 هزار و 400 هکتار به مازندران بازگردانده شد.

بازرس سابق مازندران خاطرنشان کرد: 5 هزار و 200 هکتار در کلاردشت که جزو اراضی ملی بود و این اراضی به منابع طبیعی استان بازگشت.

اسدی ادامه داد: استرداد اراضی ملی آقامشهد ساری نیز از دیگر اقدامات برجسته در این مدت بود.

وی گفت: جلوگیری از واگذاری سهام چوب و کاغذ به مازندران یکی از اقدامات استثنایی بود که با رسیدن به موقع از آن جلوگیری شد.

بازرس سابق مازندران تصریح کرد: از سال 1398 تاکنون آنچه در شهرک های صنعتی رخ داده بسیار به چشم می خورد و زمین های بلاتکلیف این شهرها بیشتر توزیع و در اختیار افراد واجد شرایط قرار می گیرد.

بر این اساس طی حکمی از سوی ذبیح الله هودیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علی گرمی به عنوان مدیرکل بازرسی استان مازندران منصوب شد.

علی گرمی سوابق دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری شهرستان میناب را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید