تشکیل 3000 پرونده جنگل زدایی در دادگاه های مازندران


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881725

محمود حسینی پور گفت: سه هزار پرونده جنگل زدایی در دادسراهای مازندران تشکیل شده که هیچ کدام مستند نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، عصر پنجشنبه در دیدار سید محمود حسینی پور و حسن بابایی تفاهم نامه همکاری بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استان مازندران در خصوص ثبت اراضی کوچک در استان مازندران منعقد شد. ‏

سیدمحمود حسینی پور در این جلسه از همکاری برای اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: زمین خواری یکی از مفاسد اصلی مازندران است.

وی ادامه داد: سه هزار پرونده جنگل زدایی در دادگاه های استان تشکیل شده که هیچ کدام مستند نشده است.

استاندار مازندران یادآور شد: از اجرای این طرح در استان مازندران استقبال و قاطعانه حمایت می کنیم.

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: موضوع هویت اراضی کشاورزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی بیان کرد: وضعیت مرزبندی در کشور بسیار مطلوب است و باید برای زمین های کشاورزی این موضوع در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در این طرح اراضی کوچک کشاورزی سنددار می شود و عدم اجرای این طرح زمینه تخریب اراضی کوچک کشاورزی را فراهم می کند.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این طرح از کشاورزان پولی دریافت نمی شود، افزود: اعتبار مناسبی برای نقشه برداری این طرح در دولت در نظر گرفته شده است.

بابایی خاطرنشان کرد: مهمترین مزایای این طرح هویت بخشی به زمین های کوچک کشاورزی در کشور است.

وی یادآور شد: نظر مسئولان استانی در این زمینه بسیار مناسب است و مازندران می تواند در ترسیم مرز کشور مقام اول را کسب کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با نگرانی برخی کشاورزان مبنی بر دخالت در پرداخت یارانه کشاورزان پس از صدور سند، گفت: این موضوع در دولت مور بحث و بررسی شد و قول داده شد که اسناد و مدارک زمین کشاورزی خواهد بود بدون یارانه موضوعات.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در هر استان یک سند تک برگی با بهترین کیفیت صادر می شود.

در پایان این نشست؛ تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک و استانداری مازندران در خصوص سند سند اراضی کوچک در استان مازندران به امضای حسن بابایی و سید محمود حسینی پور رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید