دایره خوراکی بر زیبایی های مازندران / دانه درشت; در سیبل آنها در حال مبارزه با جنگل زدایی هستند


زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821410

بازار داغ شرکت های تهران فروش زمین های شمالی;

موارد زمین خواری در مازندران به ویژه لاریجان آمل نشان از وضعیت نامطلوب زمین خواری در استان دارد که در مناطق بکر مانند لاریجان بیشتر مشاهده می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، یکی از زمینه های مفاسد اقتصادی در زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز، در سال های اخیر با افزایش قارچ مواجه هستیم به طوری که قیمت ها تغییر کرده و برخی طرح های قانونی به آن دامن زده و برخی نیز شکل گرفته است. برخی از مجوزهای اعطا شده توسط موسسات مورد نظر دارای قانون، تخلفات گسترده زمین خواری است که ناشی از فساد و دستگاه های مرتبط است که در بیشتر موارد غیرمجاز است اما با اعطای مجوز به وی شخصیت حقوقی می دهد.

تصرف اراضی در مازندران به ویژه لاریجان، ادامه موارد نشان از وضعیت نامطلوب تصرف زمین در مازندران دارد که به ویژه در نقاط بکر مانند لاریجان بیشتر دیده می شود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر قوه قضائیه جدی‌تر شده و شاهد ورود دادستان‌ها و حتی تخریب کاخ‌های مجلل بوده‌ایم، اما تصرف زمین‌ها همچنان طبیعت را مخدوش و مسموم می‌کند، اخبار تلخی که ناامیدکننده و ناامیدکننده است. اعتماد وجود دارد، اما موج امید و نقشه راه عدالت دوباره سر برآورد و موج دستگیری و بازداشت مقاماتی که به اتهام فساد مالی دستگیر شده اند، کور امید را در دریای عدالت نشان می دهد.


* بسیاری از تصرفات زمین توسط مقامات مفسد اقتصادی انجام می شود

ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل زدایی گفت: تیمی از مردم دلسوز در حوزه حقوقی برای کار جدی تری در زمینه مبارزه با زمین خواری در شهرها فعال می شود. جهاد طبیعی و کشاورزی دست به دست هم خواهند داد تا در موارد زمین خواری در کنار دستگاه های اجرایی باشند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم علاوه بر کارگروه های تخصصی سازمان های مردم نهاد، افراد دلسوز و تأثیرگذار، مسئولیت خود را در قبال آنچه جامعه به آن اهمیت می دهد و مطالبه می کند در مبارزه با غارت و جنگل زدایی بپذیریم و از شهرها نیز استفاده می کنیم زیرا آینده استان مازندران به حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی وابسته است.

اکبرزاده با بیان اینکه بسیاری از غارت ها و جنگل زدایی ها در مازندران توسط افراد مفسد و دلالان اقتصادی بی اعتقاد به نظام صورت گرفته است، گفت: این افراد هر روز بر تجاوزات خود به عرصه های ملی و مردمی افزوده می شوند.

وی با بیان اینکه امروز بنگاه های معاملات ملکی در تهران بخش بزرگی از خرید و فروش ملک و زمین را به مردم مازندران می دهند و برای زمین ما تصمیم می گیرند، گفت: زمین مازندران به راحتی و با صلاحدید غیرمنقول به فروش می رسد. مازندران که تعهد ما به این رفتارها باید در این زمینه مشخص شود.

* ما به دنبال غلات درشت هستیم

نماینده ویژه استاندار مازندران در مبارزه با جنگل زدایی و کوهنوردی با اشاره به اینکه افراد سودجو از حسن نیت یا پست های خالی مدیران سوء استفاده می کنند، تصریح کرد: مسئولان.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی مبارزه با جنگل خواری و زمین خواری طی هفته های آینده در مازندران آغاز می شود، افزود: در حالی که معتقدیم زمین خواری و جنگل زدایی نباید در هیچ بعدی صورت گیرد و به منابع طبیعی آسیب وارد شود، اما در یک طرح ویژه برای مبارزه با جنگل زدایی، ما به دنبال غلات درشت هستیم و افرادی که انفال عمومی را غارت می کنند هدف قرار گرفته اند.

اکبرزاده با انتقاد از دهیاران و اعضای شوراهای روستایی که دفاتر املاک را شناسایی کردند، گفت: وقتی دهیاران و شوراها دغدغه املاک و زمین روستایی ندارند، باید سرنوشت روستاها را بخوانید.

وی در مبارزه با زمین خواری و فرسایش جنگل ها با تاکید بر اینکه مازندران طرح پایلوت مبارزه با جنگل خواری در کشور است، گفت: در اجرای حکم باید مقتدرانه نسبت به ریشه کنی زمین خواری و جنگل خواری اقدام کنیم.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: تیمی از مردم دلسوز در حوزه حقوقی در زمینه مبارزه با زمین خواری در شهرستان ها فعالیت جدی تری خواهند داشت و مواد غذایی باید در کنار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای بازنشسته و خریداری شده منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید هر چه سریعتر جایگزین شوند، گفت: تجهیزات و نیروی انسانی در امر مبارزه با زمین خواری در اختیار دستگاه های ذیربط قرار می گیرد تا میدان عمل خود را داشته باشیم. این را گسترش دهید.

* شناسایی قسمت های ادعایی زمین خواری و جنگل زدایی در آمل

فرماندار آمل با اشاره به اینکه مناطق مشکوک زمین خواری و جنگل زدایی در این شهرستان شناسایی شده است، تصریح کرد: از هفته گذشته اطلاعات مربوط به این منطقه در اختیار دستگاه های تخصصی و تیم های مشترک مسائل اراضی، سپاه و محیط زیست قرار گرفته است. . . برای بررسی بیشتر در این مناطق حضور دارند.

سید عباس حسینی با بیان اینکه در زمینه تشکیل تیم حقوقی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی نقش مهمی در روند مبارزه با زمین خواری خواهد داشت، تصریح کرد: بنابراین تقویت این حوزه می تواند در کاهش تخلفات نقش داشته باشد.

حسینی با تاکید بر اینکه رشد قارچ های قارچی و غیر اصولی در ساخت و سازهای غیرمجاز توسعه شهری را مختل کرده است، گفت: نیاز به توسعه اراضی صنعتی و سرانه گردشگری در شهرستان آمل وجود دارد اما بخش مهمی از زمین در محاصره مزاحمان قرار دارد. .

وی با اشاره به اینکه موضوع انحراف چرای دام در جنگل ها نیز توسط منابع طبیعی و محیط زیست دنبال می شود، گفت: موضوع حضور منظم و برنامه ریزی شده در جنگل و رویکرد حفظ منابع طبیعی مورد توجه همه است. همه ذینفعان را می توان ملاقات کرد.

هر ساله بخش بزرگی از اراضی مهم کشور توسط دزدان به تاراج می‌رود و این نیروی زمین‌داران در چند سال اخیر باعث از بین رفتن بسیاری از اراضی باصفای کشور شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید