سودی را که غلات درشت با سوء استفاده از آنها در بورس برداشت کردند، بازیابی کنید

ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۰
کد خبر: 1791158

پیشنهاد نماینده اراک برای حل مشکل بازار سرمایه به قوه قضاییه؛

آصفری از قوه قضائیه خواست تا غلات بزرگی که بیش از 100 میلیارد تن فولاد تولید کرده اند از بورس احضار و سرمایه خود را قبل از زیان خارج کنند و سودی را که با سوء استفاده از آنها به دست آورده اند برگردانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بازار سرمایه که تا چندی پیش و به ویژه در اوایل سال 1378 با بازدهی سرسام آور حجم زیادی از سرمایه های مردمی را به خود جذب می کرد و تنور آن با سخنان برخی دولتمردان و دعوت رئیس جمهور وقت از مردم برای سرمایه گذاری در روز داغ و داغ شد. در نهایت از مرداد ماه سال گذشته متحمل زیان های مستمر و سنگینی شده که منجر به زیان میلیون ها سهامدار خرد و از دست رفتن بیشتر سرمایه آن شده است.

این در حالی است که به گفته بسیاری از کارشناسان و اظهارات متعدد برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس، این افت ها طبیعی نیست و در تلاطم بازار سرمایه ردپای برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به چشم می خورد، شواهد نشان می دهد که برخی با توجه به سوء استفاده از رشد سریع شاخص سهام قبل از شروع رکودها، سرمایه و سود کلان آنها از بورس خارج شد که منجر به صف های سنگین فروش و افت تاریخی شاخص شد.

سودی که غلات درشت با سوء استفاده از آنها در بورس به دست آورده اند باید برگردانده شود

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی، اما اخیرا در صفحه شخصی خود در توئیتی درباره مشکلات بازار سرمایه ناشی از افت مستمر طی یک سال و نیم گذشته، نوشت: اگر قوه قضائیه 50 نفر از آن غلات درشتی را که بیش از 100 میلیارد تن در بورس سود کردند و یک ماه قبل از سقوط بورس از آن برداشت کردند و فقط شصت درصد از سودهایی که در جیب آنها سوء استفاده می شود را قوه قضائیه بخواند. با افرادی که جان خود را فروختند و به بورس آوردند حل خواهد شد. (اسامی معلوم است) »

6dff34fa de52 4836 9b0b 9b1f44b4bb00 خبر خاکستری

رئیس قوه قضائیه هفته گذشته در جلسه شورای عالی قضایی در این خصوص گفت: موضوع بورس در گذشته توسط بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور پیگیری شده بود اما به نظر من پس از آن آزاد شدیم. به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی افزود: هنوز این موضوع به ذهن من خطور می کند و شواهد نشان می دهد که این یک روال عادی در بورس نیست، بنابراین تقاضا دارم در این موضوع تجدید نظر شود. دستور کتبی این موضوع نیز به رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابلاغ شد، گزارش های قبلی خود را به روز کنید و این موضوع را پیگیری، پیگیری و پیگیری کنید تا در صورت ارتکاب تخلف یا جرم، بخشودگی در هیچ موردی قابل گذشت نباشد. مسیر.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ادامه داد: دادستان کل کشور نباید این موضوع را رها کند و در شوراهای عالی بورس و دیگر تشکل ها پیگیری کند. فرض کنید اگر مشکلی وجود نداشته باشد دوباره برای مردم روشن شود، حالا این ذهنیت در مردم ایجاد شده که تخلفاتی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید