نقص حفاظت از جنگل پذیرفته نیست / جلوگیری از اختلالات آشکار ساخت و ساز در دل جنگل ها


ساعت: 19:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814723

رئیس جمهور در دیدار با کارشناسان منابع طبیعی مازندران:

سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در حفاظت از جنگل ها پذیرفته نشده است، گفت: بررسی ساخت و ساز در داخل جنگل ها که تخلف آشکار است و جلوگیری از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگل ها ضروری است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار با کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و منابع طبیعی مازندران با انتقاد از جنگل سازی غیرمجاز گفت: آیا این دستگاه مجاز به صدور این مجوز بوده و بوده یا خیر؟ و اگر صلاحیت داشت چگونه به خود اجازه داد که در جنگل پروانه ساختمانی صادر کند و ثروت ملی را تخریب کند؟

رئیس جمهور از استاندار مازندران خواست از صبح فردا کارگروهی برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی در جنگل با اولویت ساختمان های در حال ساخت اعزام کند تا مشخص شود این ساختمان ها با چه مجوزی ساخته می شوند.

رئیسی افزود: این کارگروه موظف است فهرست تخلفات مازندران را تا پایان امسال مشخص کند تا از آن جلوگیری شود.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه تخلف و خسارت به جنگل ها برای هیچ شخص و سازمانی قابل قبول نیست، گفت: دستگاه ها و دستگاه های دولتی حق تعرض به منابع طبیعی را ندارند و دستگاه ها، مسئولان و افراد ذی نفوذ در صورت تخلف باید با او برخورد کنند. شدیدتر درمان شد

رئیس جمهور تاکید کرد: از امروز نباید اجازه آسیب به جنگل های کشور داده شود و در برخورد با متخلفان باید مردم را از این برخوردها آگاه کرد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود، استان مازندران را یکی از قطب های کشاورزی کشور برشمرد و بر لزوم حمایت از کشت برنج در این استان تاکید کرد و گفت: این استان ظرفیت و ظرفیت تغذیه برنج را دارد و نیازمند برنامه ریزی و حمایت مناسب از و ظاهراً دولت از هر تلاشی برای خودکفایی با برنج حمایت می کند.

رئیس جمهور در ادامه به وضعیت سدهای دانشگاه مازندران پرداخت و گفت: دانشگاه های استانی می توانند بدون نگاه کارشناسی و علمی اقلیمی و دقیق وضعیت سدها را بررسی کرده و آسیب ها را ترمیم کنند.

آیت الله رئیسی همچنین بر لزوم برنامه ریزی برای جلوگیری از هدررفت آب تاکید کرد و گفت: مدیریت آب نیاز به بازنگری جدی دارد و بدون مدیریت صحیح می توان کاری کرد که از کم آبی جلوگیری شود. همچنین با پیش بینی ها، اقدامات احتیاطی و تدابیر صحیح می توان از قطعی آب و برق جلوگیری کرد. همانند ماه های اخیر اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از محیط زیست به معنای انسداد و محصور کردن عرصه های طبیعی نیست، گفت: حفاظت از محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طرح های علمی و ابتکارات تخصصی است که بتوان از آن برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی استفاده کرد. نیز موجود هستند.

رئیسی در ادامه به نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست پرداخت و از رئیس سازمان محیط زیست خواست با همکاری اخوان جنگل ها و منابع طبیعی برای حفاظت از منابع و ثروت های ملی کشور همکاری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید