نگران تحویل کالاهای اساسی نیستیم/ دستور رئیس جمهور برای تخریب ساخت و ساز در دل جنگل


ساعت: 19:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۰
کد خبر: 1814718

رئیسی در دیدار با نخبگان و جمعی از مردم مازندران:

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به اینکه دولت برای جبران این کمبود به صورت شبانه روزی تلاش می کند، گفت: ما نگران تامین کالاهای اساسی نیستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی امشب در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مردم مازندران اظهار داشت: دوست دارم در اجتماع مردمی استان به ویژه خانواده شهدا حضور داشته باشم.

وی با تجلیل از تمامی خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و ایثارگران مدافع حرم خاطرنشان کرد: در جلسه امروز سوالات خوبی مطرح شد و قطعا موارد مفیدی بررسی و استفاده خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه راهبردها و اولویت های مازندران باید مشخص شود، ادامه داد: نزدیک بودن دانشگاه به محیط زیست، جنگل، دریا و اقتصاد دریایی، معدن و صنایع کشاورزی مهم است.

رئیس مجمع نخبگان تاکیدات دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: موضوع ایثارگران مهم است و مسائل مطرح شده امروز باید مورد بازنگری و پیگیری قرار گیرد و مطالبات مادران و همسران شهدا نیاز به رصد و اصلاح دارد.

وی افزود: تکریم خانواده شهدا موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

رئیس جمهور به موضوع زن و خانواده اشاره کرد و گفت: معاونت زنان و خانواده در نهاد ریاست جمهوری وجود دارد، اما ستاد زنان و خانواده باید کار کند و قطعا سازوکاری برای اجرای این نظر ایجاد خواهیم کرد. در شورای انقلاب فرهنگی و دولت.»

رئیسی اهمیت ایجاد شبکه نخبگانی از جوانان را یکی از موضوعات مهم برشمرد و افزود: دولت، دولت حزب و جریان سیاسی نیست و ما از شایستگی و کارآمدی مردم در این عرصه بهره برده ایم. قرار ملاقات ها.”

وی افزود: مازندران یک قطب کشاورزی است و با وجود اینکه زیرساخت ها در روستاها فراهم است، مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافته است و این روند در مازندران بحرانی نیست، اما در هر صورت حمایت از روستاییان در ارائه تسهیلات و خدمات و خرید تضمینی است. محصولات کشاورزی را باید امتحان کرد.

رئیس جمهور گفت: بیشتر اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در حوزه کشاورزی است و همه باید با هم در جهت افزایش تولیدات کشاورزی تلاش کنیم. برای ارزش افزوده محصولات کشاورزی باید صنایع تبدیلی را در استان مازندران افزایش دهیم و اگر می بینیم برخی کشورها در بخش کشاورزی پیشرفت خوبی دارند به دلیل بهره وری و استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه مهم ترین موضوع استان بحث حفاظت از محیط زیست است و در این زمینه در مازندران بسیار جدی است، گفت: جنگل های مازندران در حال هجوم هستند. شمال طبیعی اصلا قابل قبول نیست. استاندار مازندران فردا باید کارگروهی تشکیل دهد و نسبت به ابطال پروانه و تخریب این ساختمان اقدام و سریعاً اقدام کند.

رئیسی گفت: باید با دستگاه اجرایی که مجوز را صادر می کند همکاری داشته باشیم و این امر باید سریعاً اتفاق بیفتد و مردم از پروانه ساخت این ساختمان مطلع شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما معتقدیم در این دولت نباید هیچ واکنشی وجود داشته باشد و باید کاری کرد و بعد باید اقدام کرد یعنی اجازه اقدامات غیرقانونی را ندهیم.از این ظرفیت بر اساس چارچوب زیست محیطی استفاده کنید.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه باید از گردشگری منطبق با فرهنگ مازندران استفاده کرد، گفت: باید گروه بحثی تشکیل شود تا در مورد سواحل الهام بخش، دلگرم کننده و ایمن بحث شود و این سواحل مردمی آزاد هستند اما باید به صورت منضبط از آنها استفاده کرد.

وی گفت: باید از جنگل ها، دریا و مهمتر از همه از سرمایه های انسانی استان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. اقدام دولت در شش ماه گذشته خوب بوده است، اما برای جبران آن راه زیادی در پیش است.» به زودی گزارش هایی را در این زمینه به مردم ارائه خواهیم داد و به برکت خون شهدا اقدام شده و دوستان دولت به انشاء الله به طور شبانه روزی برای جبران تاخیرها تلاش می کنند.

رئیس جمهور در پایان گفت: از نظر کالاهای اساسی، منابع ارزی، تامین منابع و زیرساخت ها مشکلی نداریم، یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده روشن و امیدوارکننده ای را برای کشور و آنچه خواهد بود، می بینیم. به طور جدی پیگیری خواهد شد.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید