برخورد با عاملان ساخت و ساز غیرمجاز روستایی در مازندران


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813299

این را رئیس کارگروه ممیزی ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه اعلام کرد.

کمیل مومنی گفت: برخورد با متخلفان ساخت و ساز روستایی در مازندران خط قرمز ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، کمیل مومنی بدله صبح امروز در نشست با رئیس اداره کل بازرسی نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان روستایی خط قرمز ما است، خاطرنشان کرد: رعایت قوانین کشاورزی از سوی سازمان سامانه معاونت های ساختمانی به دقت رصد و گزارش می شوند، مدارک قانونی برای آشنایی با قوه قضائیه به معاونت هماهنگی امور عمرانی، معاونت خدمات فنی، سرویس اصلی بازرسی نیروی انتظامی و خدمات فنی حمل و نقل امور عمرانی ارسال می شود.
رئیس کارگروه ممیزی ساخت و سازهای غیرمجاز استان مازندران استفاده بهینه از مهندسین سازمان نظام همراه ساخت و ساز استان در نظارت بر ساخت و سازهای روستایی را از برنامه های مهم و جدی در سال جاری برشمرد و یادآور شد: آماده همکاری با این اداره کل است. بازرسی و اجرا متولی قانونی استان مازندران برای برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز روستایی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان مازندران از دیرباز بزرگترین مرکز کشاورزی و دامپروری کشور به شمار می رفته است، گفت: کشاورزی از جهاتی تاثیر مستقیم بر اقتصاد مازندران داشته و مهمترین معیشت مردم استان است. بخش کشاورزی به ویژه حضور واسطه ها در بخش کشاورزی و نبود سازوکار حمایتی مناسب که کشاورزان را دلسرد می کند.

وی افزود: در پی افزایش تورم و گرانی زمین و عدم توجیه اقتصادی کشاورزان و دامداران و نزدیک بودن زمین های کشاورزی و باغی، مدیریت روستایی جنگل ها و ارزش آفرینی اراضی و درآمد پایین کشاورزان و هجوم به زمین تجار از سراسر کشور ” منجر به تفکیک و ساخت و ساز و فروش غیرمجاز زمین خارج از طرح هادی روستایی شود.

رئیس کارگروه حسابرسی ساخت و سازهای غیرمجاز مازندران گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران وظیفه نظارت و جلوگیری از تفکیک ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی خارج از طرح هادی و دهیاران در طرح و روستا را بر عهده دارد.

سپس مقرر شد گزارش ماهانه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه از طریق کارگروهی به معاونت ساختمانی، مدیرکل بازرسی و خدمات فنی ارائه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید