موارد احتیاط؛ علت کاهش 18 درصدی طلاق در البرز/ نیاز به مشاوره قبل از ازدواج


ساعت: 14:49
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887066

محدث غفاری گفت: آمار طلاق در سه ماهه نخست امسال در استان البرز 18 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدث غفاری مشاور خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: آمار طلاق در سه ماهه اول سال جاری در استان البرز 18 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش به دلیل اقدامات پیشگیرانه است اما 19 درصد از این آمار مربوط به طلاق عاطفی است و این نشان می دهد که زوجین به مشاوره قبل از ازدواج توجهی ندارند.

غفاری افزود: ازدواج موفق مستلزم شناخت دقیق و انتخاب های هوشمندانه و آگاهانه است اما این مهم قبل از ازدواج توسط زوجین به درستی انجام نمی شود.

این مشاور تصریح کرد: توجه دقیق به مشاوره قبل از ازدواج نیز این آمار را بیش از پیش کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه نقش موثری در کاهش آمار طلاق دارد، گفت: باید در این امر برنامه ریزی های غنی داشته باشیم و همه سازمان ها تلاش کنند.

غفاری با اشاره به اینکه ازدواج مهمترین و اساسی ترین تصمیم زندگی است، ادامه داد: انتخاب درست در ازدواج، سعادت زوجین و استحکام بنیان خانواده را تضمین می کند.

این مشاور بر لزوم نهادینه شدن کلاس های مهارت های زندگی در جامعه اشاره کرد و افزود: در عصر کنونی نوجوانی و جوانی به فراگیری علم و دانش می گذرد، در این میان کودکان مهارت های زندگی را نمی آموزند و زمانی که وارد زندگی مشترک می شوند درگیر می شوند. مشکلات و زندگی آنها با اختلاف کمی از هم می پاشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این مهارت ها به صورت غیرمستقیم در کانون خانواده آموزش داده می شد، گفت: در گذشته دختران در سنین 16 تا 20 سالگی می توانستند زندگی خود را اداره کنند و نقش مادری را نیز بر عهده داشتند. اما در سن فعلی 30-40 سال به سختی می توان به این امر دست یافت.

غفاری در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم والدین مهارت های زندگی را در کنار مهارت های آموزشی بها دهند و فرزندان خود را برای یک زندگی خوب و ایده آل آماده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید