دومینوی اشتباهات در انتخاب همسر / نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878415

دهگانی زاده کارشناس مشاوره اجتماعی استان یزد با تاکید بر اهمیت مشاوره قبل از ازدواج گفت: بزرگترین مشکل افراد مطلقه در انتخاب همسر عجله، عدم مشاوره قبل از ازدواج و… از جمله عوامل زنجیره ای رسیدن به مرحله است. این یک طلاق است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی دهگانی زاده در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اهمیت مشاوره قبل از ازدواج و نقش موثر آن در زندگی موفق اظهار داشت: ازدواج تاثیر بسزایی در کاهش آمار طلاق و افزایش رضایت زناشویی دارد.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، بزرگترین مشکل افراد مطلقه در انتخاب همسر، عجله، عدم مشاوره قبل از ازدواج، نبود علائم هشدار دهنده و ورود سریع به مرحله تصمیم گیری از جمله عوامل زنجیره ای برای رسیدن به همسر است. مرحله” این یک طلاق است.

کارشناس مسئول مشاوره اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه مشاور به عنوان فردی بی طرف نقش مهمی در انتخاب همسر دارد، گفت: مشاورانی که در این زمینه فعال هستند تصمیم گیرنده نیستند و این افراد بینش می دهند. و دانش مشتریان را قادر می سازد تا بینش و دانش خود را در تصمیم گیری به دست آورند و با چشمانی باز و به دور از هرگونه مشکل عجولانه انتخاب های خوبی داشته باشند.

دهگانی زاده گفت: مشاور در فرآیند مشاوره قبل از ازدواج و انتخاب همسر، به عنوان چراغ راه عمل می کند و بهترین راه را برای کسب دانش و دستیابی به دانش مناسب برای مراجعان برجسته می کند.

وی با تاکید بر اهمیت توانایی انتخاب گفت: ازدواج رابطه مستقیمی با انتخاب دارد و باید توجه داشت که انتخاب یک مهارت است و در این زمینه نیاز به دانش و آگاهی دارد که متأسفانه در این زمینه افراد کمتر آموزش دیده و خودآموز هستند. علم و علائم هشدار دهنده در مسیر زندگی، آگاهی لازم را ندارند.

کارشناس مسئول مشاوره اجتماعی استان یزد با بیان اینکه مشاوره قبل از ازدواج به میزان قابل توجهی عوامل خطر در ازدواج را کاهش می دهد، گفت: مشاوره قبل از ازدواج با اطلاع از عوامل خطر با انتخاب همسر و همچنین شناسایی مسائل مهم فرد دارای سابقه پرخاشگری و پرخاشگری خشونت این امکان را به زوجین می دهد که ابتدا با یکدیگر بیشتر آشنا شوند و سپس با یکدیگر آشنا شوند تا بتوانند بهترین تصمیم را در مورد موضوع مهم ازدواج بگیرند.

دهگانی زاده با تاکید بر نقش موثر مشاوره قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج های موفق، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، اقداماتی در جهت آگاه سازی خانواده ها و زوجین در این استان انجام شده است، اما همچنان وجود دارد. کار زیاد

وی افزود: در این راستا نسبت به گذشته در استان یزد فرهنگ سازی شده و مراجعه کنندگان به این مراکز افزایش یافته است اما با توجه به اهمیت موضوع از خانواده ها می خواهیم توجه بیشتری به این مراکز داشته باشند. این موضوع مهم است.پرسش و تماس با این مراکز.«برای اطلاع از ضرورت ازدواج و شناخت همسر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید