روند کاهش طلاق در کرمانشاه در 5 سال گذشته / 55 مرکز مشاوره در قالب سیستم تصمیم‌گیری فعالیت می‌کنند.


ساعت: 16:19
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879638

فرحناز محمدی گفت: در 5 سال گذشته در استان کرمانشاه آمار طلاق کاهش یافته و از این نظر یکی از استان های پیشرو در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز گفت: استان کرمانشاه جزو اولین استان هایی بود که سامانه تصمیم گیری را راه اندازی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: سامانه تصمیم‌گیری یکی از موفق‌ترین طرح‌های سال‌های اخیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه در سال 97 بین دادگستری سازمان اجتماعی کشور راه اندازی شد.

محمدی گفت: استان کرمانشاه جزو اولین استان های کشور است که نظام تصمیم گیری در تمامی شهرستان های آن گسترش یافته است.

وی ادامه داد: در 5 سال گذشته در استان کرمانشاه آمار طلاق کاهش یافته و از این نظر یکی از استان های پیشرو در کشور است.

مدیر عامل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه در حال حاضر اولین استان کشور است که علاوه بر پرونده های طلاق، در قالب طرح مراقبت خانواده، ارزیابی های مربوط به حضانت فرزند و مراجعه به مشاوران مراقبت اجتماعی خانواده را نیز در قالب تصمیم گیری ارائه می کند. – ساخت سیستم.

وی گفت: در استان کرمانشاه 55 مرکز مشاوره خانواده به صورت تخصصی در قالب سامانه تصمیم گیری در زمینه کاهش طلاق فعالیت می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال 1400 بیش از 25 هزار جلسه مشاوره برای متقاضیان طلاق در قالب سامانه تصمیم گیری انجام شد که میزان سازش در این زمینه 20 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته با تلاش و پیگیری مشاوران خانواده سازمان بهزیستی در قالب سامانه تصمیم گیری، بیش از 2 هزار کودک و نوجوان از داشتن فرزند طلاق معاف شدند. بیش از 4 هزار مورد. در دستگاه قضایی استان کرمانشاه.

وی با بیان اینکه با آموزش و مشاوره قبل و حین ازدواج می توان از 50 درصد طلاق ها پیشگیری کرد، گفت: مهمترین دلایل درخواست طلاق در استان کرمانشاه پایین بودن مهارت های زناشویی، اعتیاد، اختلالات روانی، دخالت دیگران و مشکلات اقتصادی است. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید