تفاوت بزرگ در تیم ملی ایران؟ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال هشدار داد

تفاوت بزرگ در تیم ملی ایران؟  سرمربی سابق تیم ملی فوتبال هشدار داد

امیر حاج رضایی با اشاره به نتایج تیم ملی ایران در راه رسیدن به جام جهانی 2022 قطر، بحث ماندن یا رفتن دراگان اسکوچیچ را تفاوت بزرگی برای موفقیت های دیگر عنوان کرد.

سرمربی سابق تیم ملی ایران با اشاره به لژیونرهایی که می توانند در بالاترین سطح فوتبال جهان به میدان بروند، از شانس بالای موفقیت این تیم می گوید.

ما دیگر حق طراحی با نتایج درخشان را نداریم

حاج رضایی با تبریک دو پیروزی اخیر تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق و امارات با نتیجه مشابه یک بر صفر به هواداران گفت: کرد. تیمی که یک قدم تا حذف از مرحله مقدماتی فاصله داشت. با مارک ویلموتس توانست با حواشی بی حد و حصر خود بدرخشد و با یک پیروزی دیگر موفق شود.

سرمربی سابق تیم ملی ایران ادامه داد: وقتی تیمی موفق می شود باید به کارکرد تیم نیز توجه شود. قطعا مدیران فدراسیون در کنار مربیان بی ادعا تیم ملی و بازیکنان تلاش کردند زودتر به جام جهانی برسند اما باید شادی هایمان را فراموش کنیم و غرق این موفقیت ها نشویم. ما به خاطر این نتایج درخشان حق طراحی نداریم و باید برای موفقیت برنامه خاصی داشته باشیم.

ما یک استراتژی قوی اما واقع بینانه می خواهیم

حاج رضایی با اشاره به افزایش توقعات هواداران برای صعود ایران از گروه مقدماتی جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: این رویای شیرینی است و هیچکس دوست ندارد این اتفاق بیفتد، اما همین که دوراندیش بود و دوراندیش بود کافی است. می‌دانیم چه می‌خواهیم. «این که می‌خواهیم بدون شناسایی حریفان منتظر صعود باشیم، کمی دور از واقعیت است.

وی ادامه داد: تعریف نقشه راه ضروری است اما برای تحقق رویا نیازمند مولفه های زیادی هستیم که باید مردم را آگاه کنیم و سپس توقع ایجاد کنیم. دیدی واقع بینانه به موقعیت خود داشته باشیم و سپس رویاپردازی کنیم.

تعویض اسکوچیچ یک تفاوت بزرگ است

وی در پاسخ به اینکه هنوز برخی کارشناسان معتقدند اسکوچیچ برای نیمکت نشینی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 خیلی جوان است، گفت: یک مربی بی ادعا این فرصت را پیدا کرد که بنشیند و هنرنمایی کند. “کسی هست که بگوید خوب کار نکردم؟! اگر حتی یک نفر بگوید خوب کار نکردم، من با او می روم.

حاج رضایی گفت: به نظر من بحث جایگزینی اسکوچیچ یک تفاوت بزرگ است و نباید اصول فوتبال را برای جایگاه فعلی خود فراموش کنیم.

مهمتر از جام جهانی، زمین های شمال و شیراز هستند

کارشناس فوتبال ایران افزود: معتقدم اسکوچیچ باید بماند چرا که با استفاده از نیروی انسانی همان بازیکنان، ایده های فنی خود را به خوبی به کار گرفته است. ممکن است ما آن را در جام جهانی به پایان ندهیم، اما منطقی نیست که آن را کنار بگذاریم.

حاج رضایی ادامه داد: اگر می‌گویم بحث ماندن یا رفتن اسکوچیچ حاشیه‌ای است، به خاطر همین مشکلات است که نمی‌خواهیم علیرغم مقام اولی‌مان، از نظر سخت‌افزاری وضعیت خوبی نداشته باشیم. آسیا.” که انرژی مدیران فدراسیون فوتبال باید صرف بهبود زیرساخت ها شود. کمبود چمن در شیراز و شمال فاجعه است، نه تغییر سرمربی تیم ملی که به آن رسیدگی کردند.

از خرج کردن دلار برای بازنشستگان خودداری کنید

وی در پایان با اشاره به حضور مربیان کمتر مطرح در فوتبال آسیا گفت: جام ملت های آسیا 2019 پایانی بر ایده برتری نام بر توانمندی های فوتبال یک کشور بود. مارچلو لیپی در چین، گوران اریکسون در فیلیپین و آلبرتو زکی رونی در امارات تنها نام هایی بودند که نشان دادند به دنبال دلارهایی هستند که فدراسیون های ثروتمند آسیایی برای بازنشستگی خود خرج می کنند. دوره چنین تفکری به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید