هشدار جدی به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران

هشدار جدی به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران

همایون شاهروحی پیشکسوت فوتبال ایران درباره ارزیابی خود از آمادگی تیم ملی فوتبال ایران در آستانه جام جهانی 2022 قطر گفت وگویی انجام داد که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید.

* در حال حاضر برنامه ای برای آماده سازی تیم ملی وجود ندارد. متاسفانه بلاتکلیفی فدراسیون فوتبال و مدیریت این مجموعه مشکلات عجیبی را برای سرپرست ایجاد کرده است و این موضوع از نظر تمرینی به ضرر تیم ملی خواهد بود. شاید میرشاد ماجدی فکر می کند یک ماه دیگر در فدراسیون فوتبال خواهد بود و بعد باید از آن سمت صرف نظر کند. به همین دلیل نمی تواند برنامه ریزی مناسبی برای آماده سازی تیم ملی داشته باشد.

* تا جایی که من اطلاع دارم پس از آن یک ماه صرف اخراج دائمی بنده عزیز می شود. در این مدت همه در حاشیه اخراج بنده عزیز گرفتار شدند. هر چند صعود به جام جهانی باعث سربلندی و خوشحالی مردم ما شده است، اما برای حضور در این مسابقات تا شادی دوباره مردم و به اهتزاز درآوردن پرچم و نام کشورمان، به آمادگی قوی نیاز داریم.

* متاسفانه همیشه بوق می زنیم. تیم ما می توانست در مرحله مقدماتی با یک تساوی حذف شود اما با تلفیق زمین و زمان و دعای زیاد توانستیم با اسکوچیچ به مرحله نهایی مقدماتی صعود کنیم و سپس راهی جام جهانی شویم.

* اسکوچیچ و دستیارانش سخت تلاش کردند تا این اتفاق بیفتد. آیا این پاداش آن کسی است که تیم جام جهانی را هدایت کرده است؟ این اتفاق در زمان برانکو افتاد و بعد از اینکه تیم ملی را به جام جهانی رساند، نتوانستیم او را تغییر دهیم. جامعه‌ای که دوراندیش و واقع‌بین است دوست دارد تیم ملی با همین مربی به کارش ادامه دهد، اما جامعه‌ای که خیلی رویایی فکر می‌کند و دوست دارد فوتبال را با اقدامات فریبنده بپوشاند، می‌گوید که تیم ملی در جام جهانی با یک مربی کاری انجام می‌دهد. مربی بزرگ در شرایطی که این اتفاق نخواهد افتاد.

* معجزه زمانی اتفاق می افتد که در دسترس باشد. معجزه در داشتن مدیریت، آمادگی خوب، نداشتن مشکل مالی و … است. حالا ما برای جابجایی یک دلار مشکل داریم. چگونه می توانیم بازی های تدارکاتی خیلی خوبی داشته باشیم؟ باید خوشحال باشیم که با تیم های سرسخت بازی می کنیم اما خیلی وقت ها همین تیم ها با ما بازی نمی کنند. به همین دلیل آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید