هشدار جدی سرمربی سابق پرسپولیس به پرسپولیسی های تازه وارد و یحیی

هشدار جدی سرمربی سابق پرسپولیس به پرسپولیسی های تازه وارد و یحیی

صحبت های اخیر حسن عباسی درباره فوتبالیست ها با اعتراض بازیکنان، مربیان و پیشکسوتان فوتبال همراه شد. حسن عباسی در بخشی از سخنان خود گفت: «فوتبالی ها به تنگ آمده اند و بالاترین ثروت و هوادار را دارند اما یکی از آنها لیاقت شهادت را ندارد و…»

در این رابطه حمید درخشان کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس حرف های جالبی زده که خواندنش خالی از لطف نیست.

آقای درخشان به عنوان یک جانباز نظرتان در مورد صحبت های اخیر حسن عباسی چیست؟

من فیلم سخنرانی این پسر را شنیدم و واقعا شوکه شدم!

چگونه؟!

اینکه طرف چیزی بدون اینکه بخواند گفته است…

منظور شما کدام قسمت از صحبت های ایشان است؟

ما در دهه 60 بازی می کردیم که پول نبود. در آن دهه بازیکنی به نام شهید مهدی رضایی مجد بود که همه ما به او افتخار می کنیم. فوتبالیستی که کاپیتان تیم ملی شد اما به جبهه رفت و به شهادت رسید. اینکه بگوییم فوتبالیست ها بدون تمرین انفرادی لیاقت شهادت را ندارند جالب نیست. البته این همه ماجرا نبود.

سوال این بود که آیا فوتبالیست ها مذهبی هستند یا خیر؟

همه فرزندان این فوتبالیست مذهبی و مسلمان هستند. در ایران بچه ها قبل از ورود به زمین در رختکن نماز می خوانند و نام امامی و اهل بیت را بر خود دارند، اما این مردان نمی دانند و فقط حرف می زنند. در حال حاضر محمد صلاح، بازیکن مسلمان مصری فوتبال، نماینده مسلمانان جهان در دنیای فوتبال است. همه به آن افتخار می کنند.

فکر می کنید چرا این گفتگوها مطرح می شود؟

این روزها مشکلات اقتصادی زیاد شده و عده ای در فضای مجازی یا رسانه ای بحث درآمد فوتبالیست ها را مطرح می کنند که ذهنیت ایجاد می کند. اولاً این ارقام و مبالغ کمی اغراق آمیز است و هیچکس 20 یا 30 میلیارد تومان دریافت نمی کند. دوم، بازیکنان فوتبال اغلب از خانواده های کم درآمد هستند و به تنهایی از چندین خانواده حمایت می کنند. هیچکس نمی داند این فوتبالیست ها چقدر در خانواده شان مشکل دارند و فقط با شنیدن این که یک فوتبالیست این همه پول گرفته و… به نظرم دوستان اول کمی بخوانند و بعد این حرف ها را بزنند.

خب فصل شروع شده و شاگردان یحیی گل محمدی در اولین بازی دوستانه خود مقابل تیم امید پرسپولیس 3 گل به دست آوردند. آیا چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

بازی دوستانه بیشتر برای آشنایی بیشتر با بازیکنان جدید و هماهنگی بیشتر تیمی است. نتیجه به خصوص چشمگیر نیست. پرسپولیس بازیکنان خوبی خرید و شروع کرد اما این تیم مهاجم می خواهد.

ظاهرا با کاسیانو و باشگاه ویزلا پرتغال توافقاتی صورت گرفته اما او هنوز به ایران نیامده است؟

من این بازیکن را نمی شناسم اما حتما چیزی داشته که یحیی گل محمدی دوست داشته باشد. بازیکنان خارجی را باید در مسابقات رسمی در تیم های ایرانی دید. البته پرسپولیس در سال های اخیر سابقه خوبی با خرید خارجی نداشته است و امیدوارم این بازیکن واقعاً مهاجم گلزنی و 6 ضربه ای باشد.

به نظر شما مهاجم شسدانگ کیست؟

مهاجم خارجی که به ایران می آید باید حداقل 15 گل بزند. او باید در سطح بالاتری از بازیکنان ایرانی باشد، اما به هر حال وقتی در داخل کشور گلزن پیدا نمی کنید، طبیعتا چاره ای ندارید جز اینکه در خارج از کشور به دنبال او باشید. احساس می کنم یحیی گل محمدی هم وقتی دید چشم انداز خوبی در فوتبال ایران پیدا نمی شود به سراغ خارجی ها رفت.

آیا می دانستید که دراگان اسکوچیچ این روزها اخراج می شود؟

بله، من چیزی شنیدم، اما فکر نمی کنم الان زمان مناسبی برای چنین اقدامی باشد.

شاید این نگرانی وجود داشته باشد که با اسکوچیچ در جام جهانی مقابل حریفان به خصوص انگلیس شکست سنگینی را متحمل شویم؟

آیا این بدان معناست که با مربی دیگری شکست نخواهیم خورد؟ گارانتی چیست؟ از شنیدن اینکه برخی ملی پوشان این موضوع را به فدراسیون برده اند، تعجب می کنم. فدراسیون کمیته فنی دارد و افراد حاضر در آن باید این موضوع را یادآوری کنند، الان زمان تغییر سرمربی تیم ملی نیست.

چرا؟

هنوز زمانی تا جام جهانی باقی نمانده است. سرمربی جدید در این بین می خواهد چه کار کند؟ جام جهانی شروع شد، پس مهمانی می خواهد نام تیم های ملی را یاد بگیرد. به نظر من این صحبت ها باعث ایجاد دودستگی و تفرقه در تیم ملی می شود و اعتماد سرمربی را از بین می برد. با این اسکوچیچ بهترین نتایج را در مقدماتی جام جهانی گرفتیم و ترک او در این مرحله مرسوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید