هشدار جدی یک استقلالی به تیم ملی فوتبال ایران

هشدار جدی یک استقلالی به تیم ملی فوتبال ایران

منصور رشیدی درباره همه گروه های ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا و ارزیابی خود از این گروه گفت: گروه خوبی داریم. تیم ملی انگلیس یکی از بهترین تیم های ملی جهان است اما سه تیم دیگر این گروه یعنی ایران، آلمان و احتمالا ولز در شرایط نسبتا مساوی قرار دارند. نمی توان گفت این سه تیم دست نیافتنی هستند. آمریکا و ایران در گذشته با هم بازی کرده اند، اما پس از جام جهانی 1998، فوتبال هر دو کشور تغییر کرد و به جای سه یا چهار لژیونر، بالای 20 لژیونر داریم.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به اینکه آمریکایی ها بازیکنان فعلی خود را نسل طلایی این کشور می دانند، گفت: تیم ملی آمریکا 100 درصد پیشرفته است و بازیکنانی هستند که کیفیت بالایی دارند و تیم بسیار خوبی شده اند و هستند. به دنبال موفقیت در این مسابقات جهانی هستند.

او درباره برنده پلی آف اروپا گفت: ولز، اوکراین و اسکاتلند سه تیم خوب هستند، اما به نظر من ولز تیم بهتری است و این می تواند برای انگلیس مشکل ساز باشد. بازی های این تیم را از یورو 2020 به یاد داریم. فکر می کنم تیم ملی ولز ترکیبی از بازیکنان خوب و با تجربه دارد.

رشیدی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوارید ایران در این گروه موفق شود، گفت: نباید انتظارات بالا برود. امیدواریم این تیم حداقل به دور بعدی جام جهانی راه پیدا کند. مرد با امید زنده است و اگر بخواهیم در این مسابقات به بوکس برویم خوب نیست.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی از گروه خود جلو نرود، چه واکنش هایی خواهد داشت؟ وی گفت: انتظار دارم حتی اگر گروه خود را ترک نکنیم، نمایش قابل قبولی داشته باشیم. تیم ملی در زمان کیروش نتایج بدی نگرفت اما خوب بازی نکردیم. مردم انتظار بازی تهاجمی را داشتند اما تیم ملی بیشتر تدافعی بازی می کرد و گاهی نتیجه می گرفت. انتظار دارم اگر به نتیجه نرسیدیم بازی خوبی انجام دهیم و در کارهای هجومی و دفاعی هم خوب عمل کنیم.

او درباره اینکه آیا ترجیح می دهد در اولین بازی خود به عنوان مربی با انگلیس بازی کند، گفت: اولین بازی مقابل انگلیس در بازی اول بهترین تساوی بود. در اولین بازی می توانیم مقابل یک تیم درجه یک بازی کنیم و ببینیم چقدر با هم تفاوت داریم. البته به نظر من فوتبال به سمتی رفته که اختلاف تیم ها زیاد نیست. از این به بعد باید به فکر بازی های تدارکاتی با تیم های خوب باشیم.

رشیدی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران گفت: متاسفانه با تیم هایی بازی می کنیم که جایگاه بالایی در فوتبال ندارند. من نام نیوزلند را شنیده ام که جزو 100 تیم برتر جهان نیست. کادر فنی و بازیکنان ما در جام جهانی نیاز به بازی های تدارکاتی در سطح تیمی دارند. مثلا باید با لهستان بازی کنیم. چنین بازی هایی به ما کمک می کند نه نیوزلند که جایی برای عرب ها نیست. در این بازی ها نمی توانیم نقاط قوت و ضعف خود را درک کنیم. ما از تیم های کمتر شناخته شده سودی نمی بریم. ما باید با تیم های بهتری ملاقات کنیم. تیم های ملی زیادی هستند که در دنیا نیستند اما می توانند به ما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید