هشدار جدی بازیکن پرسپولیس به تیم ملی ایران

هشدار جدی بازیکن پرسپولیس به تیم ملی ایران

حمید علیدوستی پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره شکست دو بر صفر تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر گفت: بازی سختی بود و تیم ما تغییرات زیادی داشت. نسبت به بازی‌های قبلی: «چند بازیکن اصلی‌مان مثل جهانبخش و طارمی را در اختیار نداشتیم و طبیعی بود که شرایط سخت‌تر از بازی باشد.

وی ادامه داد: تیم حریف نیز از شرایط خانه به خوبی استفاده می کند و این کار ما را سخت کرده است. بازی تیم ملی تدافعی و تحسین برانگیز نیست و ضعف هایی هم داشت اما انتقادات از تیم ملی و کادرفنی باید سازنده باشد و در چند ماه مانده به جام جهانی به تیم کمک کند. در هر صورت فرصت های زیادی برای آماده سازی داریم و نقاط ضعف تیم در دیدار مقابل کره جنوبی مشخص شد. اگر می خواهیم قهرمان جام جهانی شویم باید با این نقاط ضعف کنار بیاییم.

علیدوستی درباره ضعف تیم ملی در دفاع مناسب و دعوت نشدن ستاره هایی مانند رضایان و حردانی توضیح داد: مربی با تیمش زندگی می کند و می داند از چه بازیکنانی استفاده کند و چه کسانی را به اردو دعوت کند. سوال اسکوچیچ این است که چرا مدافع راست تخصصی در لیست حضور نداشت؟ با این حال خط دفاعی تیم ملی تغییراتی داشت، چون کمتر دیده بودیم که شجاع دفاع راست بازی کند یا حسینی در کنعان یک زوج به دنیا بیاید.

وی افزود: لیورپول پس از یک سری کلی بدون باخت در خانه به اینتر باخت اما صعود کرد. باشگاه بعد از بازی گفت برای تیمم خوب است که شکست بخورم تا بتوانم نقاط ضعف را شناسایی کنم. این باخت هشداری جدی برای تیم ملی بود و حالا کادر فنی و فدراسیون فوتبال باید قبل از شروع جام جهانی این مشکلات را حل کنند.

ملی پوش سابق درباره ادامه این تیم با اسکوچیچ گفت: تیم ملی بازیکنان خوبی دارد و کادر فنی دارد. در صورت شکست، همه چیز را نباید زیر سوال برد. ما اولین تیم آسیایی بودیم که صعود کردیم و این اولین باخت برای اسکوچیچ بود. ایتالیا با مانچینی قهرمان اروپا شد اما شب گذشته به جام جهانی راه پیدا نکرد. آیا این باعث می شود افتخاری را که مانچینی برای لاجوردی ها به ارمغان آورد فراموش کنیم؟

علیدوستی در پایان خاطرنشان کرد: تنها کاری که باید انجام دهیم این است که در چند ماه باقیمانده تا جام جهانی خود را برای بازی های دوستانه آماده کنیم که به خط دفاعی تیم ملی فشار بیاورد و ضعف ما در دفاع را برطرف کند. بازی های دوستانه می تواند کمک شایانی به تیم ملی آسیب شناسی کند و این یکی از راهبردهای اصلی کسب نتیجه جام جهانی است و باید در بقیه زمان ها از آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید