ماجرای بازیکن آزمون پرسپولیس; هشدار جدی به یحیی

ماجرای بازیکن آزمون پرسپولیس;  هشدار جدی به یحیی

بعد از بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک بود که رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد شنبه شب یک بازیکن اروپایی به تهران می آید تا به صورت آزمایشی در تمرین این تیم شرکت کند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس نیز در نشست خبری پس از بازی تایید کرد که عملکرد این بازیکن اروپایی را به صورت فیلم تماشا کرده و عقد قرارداد با او به حضور در تمرینات و رضایت کادر فنی بستگی دارد.

حضور یک بازیکن آزمایشی در تمرین تیم های ایرانی مشکل جدیدی نیست و گاهی بازیکنان توانمندی از این طریق به فوتبال ایران معرفی شده اند اما این مشکل گاهی پیچیدگی ها و دردسرهای خود را داشته است.

در سال‌های گذشته بازیکنانی بودند که باید در تمرین تیم‌های ایرانی شرکت می‌کردند، اما بعد از اینکه نتوانستند انتظارات تمرینی را برآورده کنند، از فیفا شکایت کردند و غرامت گرفتند.

نمونه بارز این بازیکنان «یازالده گومز» پرتغالی بود که حتی در تست های پزشکی استقلال در سال 2017 شرکت کرد اما قراردادی با او بسته نشد. به همین دلیل گومز از استقلال به فیفا شکایت کرد و همین موضوع باعث شد تا باشگاه ایرانی نزدیک به یک سال در فیفا شرکت کند و ثابت کند که ادعای غرامت این بازیکن نادرست است.

این پرونده البته پایان خوبی داشت و به گفته مدیران وقت باشگاه استقلال، شکایت گومز به فیفا با دفاع طرف ایرانی راه به جایی نبرد. در آن زمان، گفته می شد که گومز به فیفا مراجعه کرده بود تا درخواست تجدید نظر با دعوتنامه ای از استقلال که حاوی بندهایی در قراردادش بود، ارائه کند.

مورد دیگر بازیکن صربستانی است که در تمرینات تیم تحت هدایت وینگو بگوویچ در گل گهر شرکت کرده است. پس از اخراج بگوویچ، مجید جلالی جای گهر را برعهده گرفت و از نظر فنی این بازیکن را تایید نکرد. مدافع صربستانی نیز برای دریافت غرامت به فیفا مراجعه کرد تا از این طریق پیروز شود.

حالا که پرسپولیس به دنبال ارزیابی فنی از بازیکن مورد نظر است که به گفته یحیی گل محمدی «رزومه بدی ندارد» بهتر است به این تجربیات گذشته توجه کرد. پرسپولیس همچنان درگیر پرونده مالی است که در سال های اخیر با شکایت بازیکنان و مربیان خارجی که بخش زیادی از درآمد باشگاه را صرف این مشکل کرده اند، محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید