این پرسپولیس در متن دو استعفای یحیی گل محمدی!

این پرسپولیس در متن دو استعفای یحیی گل محمدی!

همزمان با رویارویی تیم های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا مشهد، تیم امید ایران در دیداری غیر زنده به مصاف پرسپولیس رفت. این دومین بازی دوستانه شاگردان مهدی مهدوی کیا در اردوی تهران و همچنین اولین بازی پرسپولیس در سال جدید آفتابی بود. این دیدار که با حضور یحیی گل محمدی و مهدی مهدوی کیا برگزار شد جذابیت بیشتری داشت و خبرنگاران ورزشی را به اردوی تیم ملی کشاند.

از طرفی مربیگری دو ستاره سابق فوتبال ایران که فراز و نشیب های زیادی را در تیم ملی تجربه کرده اند همیشه دیدنی است. به خصوص دو نفر آرام که حالا به عنوان سرمربی با حرص زیاد تیمشان را از مرز خط هدایت می کنند و امتیاز را به جوان ترها می دهند.

مهدی مهدوی کیا و یحیی گل محمدی تجربه حضور در جام جهانی 2004، تبلیغ جام جهانی 2006 و حضور در جام جهانی آلمان را دارند، اما تصویری که در ذهن بسیاری از فوتبالدوستان باقی مانده متعلق به یک رویداد باشگاهی است. وقتی یحیی در اواسط فصل 91-92 به عنوان سرمربی جدید و جوان پرسپولیس، مهدوی کیا کاپیتان وقت سفید را در لیست مازاد قرار داد و سپس در برنامه تلویزیونی پایان سال، گل محمدی. با صحبت ها و اشک های مهدوی کیا تحت فشار شدید هواداران قرار گرفت. .

لحظاتی پس از صحبت های مهدوی کیا که انتظار پاسخ بهتر از سرمربی این تیم را داشت، یحیی گل محمدی وارد دستور کار شد و از عنوان سرمربی اول پرسپولیس استعفا داد. اتفاقی که در دوره دوم مربیگری یحیی در پرسپولیس افتاد چندین بار تکرار شد که آخرین آن بعد از شهرآورد در پایتخت و اینستاگرام بود که البته ناکام ماند و او به نیمکت تیمش بازگشت تا هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد. مقابل مهدوی کیا جالب اینجاست که مهدوی کیا سوژه اولین استعفای یحیی از پرسپولیس بود و او حالا پس از آخرین استعفا تبدیل به اولین حریف او شده است.

هافبک راست و کاپیتان سابق تیم ملی که 7 سال از یحیی گل محمدی کوچکتر است و پس از مربیگری در هامبورگ و چندین سال فعالیت در آکادمی تیم و همچنین ایجاد اف سی کیا وارد عرصه جدی و حرفه ای شد. کار در سطح اول فوتبال آسیا. او پس از شکست نساجی با پنج گل، پرسپولیس را شکست داد. آنها سه بار نتیجه را پیدا کردند و یک بار دیگر این فرصت را پیدا کردند که از نقطه سفید نتیجه را پیدا کنند.

اگرچه نتیجه بازی دوستانه چندان مهم نیست، اما برای پرسپولیس و به خصوص مقابل تیمی که مهدی مهدوی هدایت آن را بر عهده دارد، طبیعتا این نتیجه بیشتر از سایر دیدارهای تدارکاتی اهمیت دارد. اگرچه یحیی شاید دستاوردهای خود را از این بازی کسب کرده باشد و تیمش را محک بزند، اما باخت به مهدوی کیا چیزی نیست که مورد علاقه او باشد. به خصوص تا بازی دوستانه بعدی هیچ شانسی برای برد وجود نخواهد داشت.

سرمربی پرسپولیس مثل هر تیم بزرگ دیگری پستی است که مدعیان زیادی دارد و تقابل آنها با این تیم همیشه جذاب است. حالا اگر پایان دوران مربیگری حریف به سرمربی فعلی پرسپولیس گره بخورد، مسلما این جذابیت بیشتر و بیشتر می شود و شاید به همین دلیل بود که اتفاقات این دیدار دوستانه در فضای مجازی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

این دو چهره محبوب در بین هواداران پرسپولیس بار دیگر نشان دادند که ماجراهای قبلی خود را فراموش کرده اند و برای انجام رسالت فعلی خود تلاش می کنند و نکته مثبت دو بازی دوستانه تیم المپیک نمایش و نتایج امیدوارکننده مهدی مهدوی کیا بود. .

دیدگاهتان را بنویسید