باخت در ورزشگاه باهنر کرمان/ محروم شدم و گفتند حرف نزن!


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 08/05/1401
کد خبر: 1906401

اگر داوران منصف بودند 6 امتیاز بیشتر داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مستحق جریمه نبودم و واقعا دلیل آن را نمی فهمم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل هوادار در هفته یازدهم لیگ برتر ابتدا خطاب به خبرنگاران گفت: دلم برای همه شما تنگ شده بود. مدت زیادی است که همدیگر را ندیده ایم. تو هم دلت برای من تنگ شده بود؟ با هم بودن برای من باعث افتخار است.

وی ادامه داد: قبل از اینکه در مورد بازی آینده صحبت کنم، در مورد پنالتی ام صحبت خواهم کرد. از این بابت ناراحتم و لیاقتش را نداشتم. من از این رای ناامید شدم و فکر می کنم منصفانه و جدی نبود. باید حرف می زدیم و صحنه هایی که می دیدیم چیزی در آنها نبود. جلسه کمیته انضباطی را به تعویق انداختیم و آنها تایید کردند که تحریک و جریمه جدی نشده است، اما من دو جلسه محروم و به جریمه نقدی محکوم شدم. چه شد که وقتی جلسه را ترک کردم به من گفتند این نتیجه جلسه است و گفتند صحبت نکن؟ این واقعا شگفت انگیز است و من لیاقتش را نداشتم. وقتی یک نفر را لمس می کنند، همه را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی درباره عملکرد داوران در دیدارهای تیمش گفت: تا کجا می خواهند رفتار کنند؟ چه کسی می خواهد با ما صادق باشد؟ آنها در هر بازی از ما امتیاز می گیرند. ما مقابل تیم هایی بازی کردیم که دفاع می کردند. موقعیت های زیادی خلق کردیم اما شایسته دیدن صداقت هستیم. می خواهم بپرسم چرا در بازی های ما اشتباهات بزرگی می کنند؟ وقتی به استقلال آمدم به هواداران قول دادم سه قهرمانی برای استقلال بیاورم چون تیم هایی مثل استقلال، سپاهان یا پرسپولیس مورد احترام داوران هستند. من فقط می خواهم صادق باشم، اما هیچ کدام را ندیدم. اگر داوران با ما صادق بودند 6 امتیاز بیشتر داشتیم. بازی های ما مقابل حریفان سخت است و تیم ها خوب هستند و اگر از فرصت ها استفاده نکنیم خیلی بد می شود. این حقیقت است و اگر آنها پنالتی ها را به ما می دادند، تفاوت بزرگی ایجاد می شد. تیم های دیگر می توانند در مورد مشکل خود صحبت کنند، اما من در مورد تیمم صحبت می کنم.

ساپینتو افزود: دو فینال در پیش داریم. اولی مقابل هوادار و دومی مقابل نساجی. در مورد بازی سوپرجام تصمیمی گرفته شد که نمی توانم بفهمم چه اتفاقی افتاده است. ما استادیوم های خوبی داریم. اگر آزادی ورزشگاه بی طرف نیست، فولاد، سپاهان و استادیوم امام رضا یا تراکتورسازی ورزشگاه های خوبی هستند. من برای کرمان احترام زیادی قائلم اما این بازی فینال است و برای بازی در فینال نیاز به ورزشگاه خوب دارید. ورزشگاه کرمان نرم نیست و برای تیمی مثل ما که شرایط خاص خودش را دارد، حتما در این دیدار و در این ورزشگاه شکست خواهیم خورد. بازی در زمین ناهموار به هیچ وجه قابل قبول نیست. این یک تصمیم علیه ما است. امیدوارم کرمان در زمین خود کار کند. امیدوارم بتوانیم انتظار پایان خوبی داشته باشیم، نه اینکه به خاطر کیفیت زمین شاهد شرایط خوبی نباشیم. همانطور که به هواداران قول داده بودم، با هم می جنگیم. نمی توانم به هواداران قول بدهم چون از دست دادن 6 امتیاز لیگ و انتخاب این ورزشگاه به ضرر ماست اما هر چقدر هم که بخواهند با ما بدرفتاری کنند ما اتحاد خود را داریم و متحدتر خواهیم بود و امیدوارم درستتر ببینیم. راه حل هایی در آینده وجود دارد، اما تا کنون این احساس من را لمس نکرده است.

وی درباره تیم هواداران هم گفت: این تیم خوبی است و مربی خوبی دارد. ما یک بازی دوستانه با این تیم انجام دادیم. این تیم روند خوبی دارد و در حال پیشرفت است. این هوادار سیستم ترکیب خود را تغییر داده است. بازیکنان سریعی در خط حمله حضور دارند و باید مراقب آنها باشیم. بازی سختی در انتظار ما است. ما در ورزشگاه پاز بازی می کنیم و باید این بازی را ببریم. امیدوارم داوران در این دیدار قضاوت خوبی داشته باشند.

ساپینتو درباره تاکتیک تیمش مقابل تیم هایی که دفاع بازی می کنند نیز گفت: متاسفم که این تیم ها با اصول ما بازی نمی کنند که ما برای قهرمانی می جنگیم.دوست دارم حریفانی مثل پرسپولیس و سپاهان بازی کنند اما آنها اینطور بازی نکردند شاید آنها به فوتبال خوب خود ادامه دهند، اما من هنوز چنین چیزی ندیده ام. من به نحوه پارک دو اتوبوس احترام می گذارم. هر مربی ایده خودش را دارد. ما دوست داریم این روش در مقابل تیم های دیگر اعمال شود، اما آنها در مقابل تیم های دیگر آنطور که در مقابل ما دفاع می کنند دفاع نمی کنند. در مقابل تیم های دیگر هم راهم را باز می کنم. باید سخت کار کنیم و کار سختی در پیش داریم. اگر در زمان‌های خاصی نتوانیم گل بزنیم و داوران پنالتی نزنند، کار سخت‌تر می‌شود. ما باید کارآمدتر به نظر برسیم و باید روی پایان کار کار کنیم و روی آن کار می کنیم.

سرمربی استقلال همچنین درباره شکست مهاجمان تیمش در گلزنی گفت: روی این مشکل کار می کنیم. ما به بازیکنان این اطمینان را می دهیم که در هر بازی گل بزنند. به بازیکنانی مثل ارسلان مطهری هم فرصت دادم که کمتر بازی کردند. رمضانی هم مصدوم است. ما سعی می کنیم اعتماد به نفس را در مهاجمان خود ایجاد کنیم. شهبازاده شماره 9 تیم من نیست و پیمان بابایی هم بازیکن درون محوطه نیست و توپ را در عمق می خواهد. ارسلان ترکیبی از دو بازیکن قبلی است. آرمان تنها شماره 9 تیم است. بازیکنان سخت کار می کنند و من به آنها ایمان دارم.

ساپینتو درباره وضعیت روحی و روانی بازیکنان تیمش با توجه به شرایطی که برایش پیش آمد، گفت: آمادگی بیشتری برای تحریک نکردن داشتم. مشکلاتی که با کمک مربیان تیم های دیگر داشتم مرا محتاط می کند. من نباید خودم را به چالش بکشم. حتی اگر احساساتی باشم، روی بازی تمرکز می کنم. سعی می کنم بیشتر به این موضوع توجه کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به دیدار سوپرجام پیش رو در اختیار بازیکنان تیم ملی کارلوس کی روش قرار خواهد گرفت؟ وی گفت: با سرمربی تیم ملی همکاری خواهم کرد.

سرمربی استقلال درباره مصدومان تیمش گفت: همه چیز خوب است و مشکلی برای فردا نداریم. فقط زواری و آرمان نداریم. بقیه بازیکنان آماده هستند.

ساپینتو درباره شرایط فنی تیمش گفت: از تیم راضی هستم. گاهی اوقات یک بازیکن خوب بازیکن خوبی نیست. بازیکنان همیشه دوست دارند خوب بازی کنند. کیفیت تیم در وسط و چپ عالی است و باید روی تمام کردن کار کنیم.

سرمربی استقلال صحبت های خود مبنی بر اینکه “اگر کیفیت زمین سوپرجام بد باشد، بازی را باختیم” را اصلاح کرد و گفت: تصمیمی برای بازی سوپرجام گرفته شد که برای ما خوب نیست. اگر زمین خوب نباشد برای ما خوب نیست و فرصت کمتری خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید