حسن روشن به سیم آخر زنگ زد: دهنتو ببند و دیگه حرف مفت نزن

حسن روشن به سیم آخر زنگ زد: دهنتو ببند و دیگه حرف مفت نزن

حسن روشن بازیکن سابق تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین درباره پیروزی روحی تیم ملی مقابل ولز گفت: دو گل زدیم و گل های زیادی نزدیم. ایران می توانست با اختلاف بیش از دو گل ولز را شکست دهد. دلیلش هم این بود که ما در این بازی تیم خودمان بودیم نه تیم کی روش!

منتقد کارلوس کی روش که مخالف بازگشت او به عنوان سرپرست کادر فنی تیم ملی بود، افزود: متاسفانه دنیای کی روش دنیای دفاع است و حمله جایی در آن ندارد! این انسان کاملاً مخالف حمله است! اگر یک مدافع راست در این دقیقه (صد و یک) بازی جلو می رود، به این دلیل است که او بود. اگر رزبه گشتی آن ضربه را از هجده قدم به عقب زد، به این دلیل بود که او بود.

مهاجم اسبق تیم ملی اضافه کرد: ما هم برای رضای خدا در سطحی فوتبال بازی کردیم. متأسفانه در بازی اول 9 نفره دفاع می کردیم و فقط یک طارمی جلوی آنها بود که نتوانست کاری از پیش ببرد اما پس از اضافه شدن سردار آزمون به تیم دوباره احیا شدیم. در این دیدار که طارمی و آزمون از ابتدا در ترکیب بودند، ولز در هر دو نیمه حرفی برای گفتن نداشت. در یک صحنه دو ضربه به توپ زدیم و در بازی برگشت دوباره فرصت گلزنی داشتیم. دیگه چیکار باید میکردیم که نکردیم!

روشن درباره بازی بعدی مقابل آمریکا گفت: قطعا خیلی ها فکر می کنند آمریکا به این تساوی (مقابل انگلیس) امیدوار بود که البته این اتفاق هم افتاد، اما ما باید این تیم را شکست دهیم. و مطمئنا پیروز خواهیم شد البته اگر آقای کی روش از حمله مطلع باشد. کی روش باید فیلم آن دو مسابقه (با انگلیس و ولز) را کنار هم بگذارد تا خیلی چیزها را بگیرد. متاسفم که این پیروزی ها و این رشادت ها به نام کی روش تمام می شود و این بچه هایی بودند که زحمت کشیدند. نمونه اش سردار آزمون است که با وجود مصدومیت در زمین ایستاد تا مانع از حمله ولز به ما شود.

کارشناس فوتبال ما با یادآوری اتفاقی که مشمی به توپ زد، یادآور شد: قطعا خدا به مشمی کمک کرد. هر تیمی به یک چشم نیاز دارد. بازیکنی که تکل می زند و هافبک های حریف را خراب می کند. ضربه ای که به چشم خورد، اگر دو دروازه بان روی دروازه بودند، راهی برای مهار آن وجود نداشت.

وی افزود: حرکت طارمی، حرکت رامین رضایان و بسیاری از اتفاقات این بازی برگرفته از فوتبالی بودن کودکان و خلاقیت آنهاست. باز هم کاش کی روش برای بازی سوم به این تیم نمی رفت. همه خوب بودند

این ملی پوش سابق در خصوص دروازه بانی حسینی به ما گفت: خیلی خوشحالم که حسینی به زمین برگشت و توانست دوباره حسینی قدیمی شود و در دروازه بدرخشد. او خیلی تحت فشار بود. می دانم دروازه بانی که 6 گل زده در زندگی شخصی خود چه شرایطی پیدا می کند. حسینی در دقایق پایانی دیداری که ایران را در جام جهانی نگه داشت صاحب توپ شد.

حسن روشن در پاسخ به این سوال خبرورزشی که حسن عباسی (منتقد تیم ملی در ماه های اخیر) با این نتیجه و خوشحالی که فوتبالیست ها به جامعه تزریق کردند چه حرفی زد، گفت: صحبت از این مرد یک حرف است. ممنوعیت الفاظ و الفاظ . من نمی دانم این دلقک خط خود را از کجا آورده است اما اگر بچه های تیم ملی اینقدر باحال نبودند تا الان 100 بار به او جواب می دادند اما خوشحالم که با برد مقابل ولز به او و امثالش سیلی زدند.

وی خاطرنشان کرد: هرکس گلویش را می برد که بگوید مردی که زنش چتر است نمی تواند فوتبالیست شود باید دهانش را ببندد و حرف های بیهوده نزند. باید درک خود را افزایش دهد البته اگر داشته باشد. از طرف همه فوتبالیست ها و پیشکسوتان فوتبال از او می خواهم که دهانش را باز نکند و ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید