لباس های تابستانی را بگیر و ببند، بی احترامی به دختر و زن در ایران

لباس های تابستانی را بگیر و ببند، بی احترامی به دختر و زن در ایران

روز جدید : با این برنامه ریزی های افراطی و اجبارها و محدودیت ها در امر حجاب (به جای امر به معروف) کسانی که بخواهند محجبه و بی حجاب باشند دچار عذاب می شوند و آنها نیز ناچار به کم حجابی می شوند. نفس کشیدن و زندگی را برای متدینین سخت نکنید. بگذار برخی با خیال راحت حجاب داشته باشند.

سید محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی در یادداشتی نوشت: گرفتن بانداژ تابستانی برای دختران و زنان در این کشور بی احترامی به دختران ایران و بی احترامی به تمام ایران است.

دختران و زنان ایرانی بالغ تر از آن هستند که دیگران تصمیم به پوشش آنها بگیرند. چه تأثیراتی در پس این تصمیمات نهفته است؟ شما دختران، همسران و مادران نسل های آینده را نسبت به هر چیزی به نام دین بدبین می کنید.

ما از شما توقع نداریم که جامعه را مذهبی کنید. بیخدایی را به جامعه تحمیل نکنید. دیروز خانم چوداری از یک پشت بام در تهران بالا رفت. با لحن مهربانی به دخترانی که پایین می آیند هشدار داد: دخترم: گشت ارشاد دم در ایستاده است، مزاحم نشوید.

چند سال پیش دخترم چادی قرار بود جایی برود که نرفت. گفت گشت ارشاد تازه در این خیابون گذاشته، من از آن طرف نمی گذرم. مردم از چپ به راست به من نگاه می کنند. آنها فکر می کنند ما با این چیزها موافقیم.

شهادت می دهم که اکثر زنان خانواده ما و اطرافیانمان چادری هستند، با این نقشه های افراطی و اجبارها و محدودیت ها برای دستور دادن به حجاب (به جای محرف)، کسانی که چادر و حجاب را انتخاب می کنند، رنج می برند و آنها نیز مجبور به کم حجابی هستند. نفس کشیدن و زندگی را برای متدینین سخت نکنید. بگذار برخی با خیال راحت حجاب داشته باشند.

آبروی دین را می برید

ابطحی پیش از این نیز در واکنش به اقدامات اخیر ستاد امر به معروف در توئیتی نوشته بود: ستاد عمرو با معروف برخلاف نظر رهبری که معروف را تعریف می کند، همچنان یک ستاد با انگیزه جنسی است و چیزی جز حجاب نمی شناسد. گویا باقی مانده آبروی دین را از بین خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید